مساجد، کانون‌های نشاط و حل مسائل اجتماعی در محلات کم‌برخوردار با اجرای طرح شهید «سید ابراهیم»
مساجد، کانون‌هاي نشاط و حل مسائل اجتماعي در محلات کم‌برخوردار با اجراي طرح شهيد «سيد ابراهيم»

مساجد، کانون‌های نشاط و حل مسائل اجتماعی در محلات کم‌برخوردار با اجرای طرح شهید «سید ابراهیم»

در راستاي تحقق عدالت فرهنگي و توجه به محلات کم‌برخوردار، طرح شهيد «سيد ابراهيم» با هدف ارتقاي نشاط و حل مسائل اجتماعي در 10 محله کم‌برخوردار اروميه اجرا مي‌شود.
شناسه خبر : 62700 تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۵:۴۸

به گزارش روابط‌عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی؛محسن رضایی، مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان، امروزچهارشنبه (23 خرداد ماه)در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اجرای این طرح در تابستان سال جاری، گفت: کانون‌های مساجد همواره در خط مقدم فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی قرار داشته و نقش مهمی در ایجاد همدلی و حل معضلات اجتماعی ایفا می‌کنند.

وی افزود: طرح شهید «سید ابراهیم» با بهره‌گیری از ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، زمینه را برای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، استعدادیابی و توانمندسازی آنان در عرصه‌های مختلف فراهم می‌کند.

تمرکز بر عدالت فرهنگی و محلات کم‌برخوردار:

رضایی با بیان اینکه توجه به عدالت فرهنگی و محلات کم‌برخوردار از محوریت‌های اصلی برنامه‌های کانون‌های مساجد است، اظهار داشت: در طرح شهید «سید ابراهیم» 60 کانون فرهنگی و هنری مساجد در 10 محله کم‌برخوردار ارومیه فعال خواهند شد و برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و آموزشی برای نوجوانان و جوانان این مناطق اجرا می‌شود.

استعدادیابی و توانمندسازی نسل آینده:

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی، استعدادیابی و توانمندسازی نسل آینده را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: در این راستا، برنامه‌های مختلفی برای شناسایی و پرورش استعدادهای نوجوانان و جوانان در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی پیش‌بینی شده است.

امید به همراهی شهدا:

رضایی ابراز امیدواری کرد که اجرای طرح شهید «سید ابراهیم» در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری گام موثری بردارد و شهدای والامقام، به ویژه شهید «سید ابراهیم» و شهید جمهور آیت الله رئیسی، یاریگر این طرح باشند.