امام جماعت محور اصلی مسجد، فعالیت‌ها باید جوان‌پسند باشد
امام جماعت محور اصلي مسجد، فعاليت‌ها بايد جوان‌پسند باشد
مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی؛

امام جماعت محور اصلی مسجد، فعالیت‌ها باید جوان‌پسند باشد

محسن رضايي، مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان‌غربي، در ديدار با امام جمعه سلماس بر نقش محوري امام جماعت در مسجد و لزوم توجه به نيازهاي جوانان در برنامه‌هاي فرهنگي تأکيد کرد.
شناسه خبر : 61465 تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۱:۲۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی:«محسن رضایی»، مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان، در سفر یکروزه خود به شهرستان سلماس با «حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی»، امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

رضایی در این دیدار با اشاره به فرمایشات امامین انقلاب، امام جماعت را رکن اصلی و محور مسجد دانست و گفت: "تمام ارکان مسجد باید حول این محور عمل کنند."

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا و مسائل اقتصادی فعالیت‌های مساجد راکد شده است، از سامان‌دهی و سطح‌بندی کانون‌های مساجد در استان خبر داد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری در سلماس، بر به‌روزرسانی و تقویت این کانون‌ها در سال جاری تأکید کرد.

رضایی در ادامه، بر لزوم توجه به ذائقه نسل جوان در برنامه‌های فرهنگی مساجد تأکید کرد و گفت: "مسجد در مکتب اهل بیت (ع) نقش برجسته‌ای برای تربیت بر عهده دارد و اساساً پایگاه تربیت، توحید، ذکر و انسان‌سازی مسجد است و در این راستا باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم."

حجت‌الاسلام طباطبایی، امام جمعه سلماس نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های ضعیف مساجد، خواستار توجه بیشتر به نیازهای جوانان در برنامه‌های فرهنگی کانون‌ها شد.

وی با بیان اینکه "متاسفانه فعالیت‌های ما در مساجد قابل قبول نیست و بیشتر فعالیت‌ها برای رفع تکلیف است"، بر لزوم برنامه‌ریزی‌های جذاب و به‌روز برای ترغیب جوانان به حضور در مساجد تأکید کرد.

در پایان این دیدار از حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم طباطبایی، امام جمعه شهرستان سلماس تجلیل شد.