همدلی و امداد، محور تفاهم‌نامه کانون‌های مساجد و کمیته امداد آذربایجان‌غربی
همدلي و امداد، محور تفاهم‌نامه کانون‌هاي مساجد و کميته امداد آذربايجان‌غربي

همدلی و امداد، محور تفاهم‌نامه کانون‌های مساجد و کمیته امداد آذربایجان‌غربی

به منظور استفاده از ظرفيت‌هاي فرهنگي مساجد براي ايجاد همبستگي و توازن اجتماعي، تفاهم‌نامه‌اي بين کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد و کميته امداد امام خميني (ره) استان آذربايجان‌غربي منعقد شد.
شناسه خبر : 61343 تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۲۲:۱۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی، محسن رضایی، مدیر ستاد، در حاشیه مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم‌نامه با هدف استفاده بهینه از منابع و ظرفیت‌های فرهنگی مساجد برای ایجاد همبستگی تکافل و توازن اجتماعی در جامعه منعقد شده است.

 

وی افزود: استفاده از توان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در راستای تقویت روحیه همدلی و امداد با همکاری اداره کل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) با محوریت مساجد استان موضوع این تفاهم نامه است.

رضایی پیوند میان کانون‌های هنری مساجد و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) در راستای توسعه فرهنگ، توسعه و هم افزایی استفاده از امکانات هر دو نهاد در راستای هم افزایی دینی و اسلامی و تقویت فرهنگ مشارکت و تعامل اجرای برنامه های مشترک در راستای عمل به منویات مقام معظم را از جمله اهداف این تعهدنامه عنوان کرد.

 

وی با اشاره به تعهدات مشترک این تفاهم نامه نیز گفت: معرفی رابط از کانونهای فعال مساجد استان به امداد امام و بالعکس جهت هماهنگی در امورات فرهنگی و همکاری در برگزاری و اجرای جشن‌های مشترک در مساجد محلات کم برخوردار در مناسبت‌های مختلف، همکاری در شناسایی خیرین محلات در جهت مساعدت اعزام مخاطبین تحت حمایت فعال شرکت کننده در برنامه های کانون مساجد به اردوهای شوق زیارت با استفاده از ظرفیت مربیان خواهر و برادر کانون‌ها و با نظارت امداد امام و تجلیل از مربیان و مدیران فعال کانون‌های مساجد در پایان فعالیت‌های اوقات فراغت تابستان ۱۴۰۳ و همکاری دوجانبه در برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی هنری و اجرای همکاری های فی ما بین از جمله تعهدات است.

 

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد با دارا بودن ظرفیت های فرهنگی و هنری می توانند در زمینه ترویج فرهنگ انفاق و احسان و جلب مشارکت های مردمی برنامه های متنوعی را اجرا کنند.

 

در پایان این مراسم، تفاهم نامه همکاری بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان غربی به امضای طرفین رسید.