مساجد در مسیر قله؛ تبلوری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری
مساجد در مسير قله؛ تبلوري از فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري

مساجد در مسیر قله؛ تبلوری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری

نمايشگاه دستاوردهاي کانون‌هاي مساجد آذربايجان غربي به کار خود پايان داد.
شناسه خبر : 60893 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۰:۴۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی: اولین نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی با عنوان «در مسیر قله» پس از سه روز به کار خود پایان داد. این نمایشگاه در ۷ رواق با محوریت‌های مختلف از جمله کارآفرینی، سرود، کتاب، نمایش و فیلم، رسانه، همدلی و ترنج، به ارائه دستاوردهای کانون‌های مساجد استان پرداخت.

محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه، مساجد را محل تجمع فعالان حوزه‌های مختلف دانست و بر پررنگ‌تر شدن نقش آنها در فعالیت‌های فرهنگی و هنری تأکید کرد. وی با اشاره به اهتمام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون مساجد استان برای برگزاری این نمایشگاه، از ظرفیت‌های استان و شهرستان‌های مختلف برای برگزاری چنین رویدادهایی در سالروز تأسیس کانون‌های مساجد استفاده کرد.

علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با تبریک سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، به دو موضوع «نهضت بازگشت به مسجد» و فعالیت‌های مسجد محور به عنوان رویکردهای اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد در مساجد اشاره کرد. وی با تأکید بر تخصصی‌تر شدن فعالیت‌های کانون‌ها، برگزاری این نمایشگاه را گامی در راستای این هدف دانست.

محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، با اشاره به محورهای مختلف این نمایشگاه، از جمله هنرهای تجسمی، نمایشی، ادبی، فعالیت‌های قرآنی، علمی و پژوهشی و اجتماعی و فرهنگی، گفت: این نمایشگاه فرصتی برای ارائه دستاوردهای کانون‌های مساجد و تبادل تجربیات بین آنها بود.

 

در این مراسم از مسئولین رواق‌ها، اعضای مسجدی حاضر در رواق، برگزیدگان مسابقات قرآنی مدهامتان و فهما با حضور مسئولین تجلیل شد.

 

حضور فعال بیش از 1300 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان در این نمایشگاه، نشان از پویایی وشکوفایی این کانون‌ها در مسیر اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی دارد.

 

علاوه بر این، تدارک وسیله ایاب و ذهاب برای اعضای مسجدی حاضر در نمایشگاه، گامی مثبت در جهت تسهیل حضور و مشارکت آنها در این رویداد فرهنگی بود.

پایان این نمایشگاه، آغاز مسیری نو برای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی در جهت ارتقای سطح فعالیت‌ها و ارائه خدمات فرهنگی و هنری به جامعه خواهد بود.