۱۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی آذربایجان غربی فعال شده است/مساجد در محوریت فعالیت های فرهنگی قرار می گیرند
۱۳۰۰ کانون فرهنگي هنري در مساجد شهري و روستايي آذربايجان غربي فعال شده است/مساجد در محوريت فعاليت هاي فرهنگي قرار مي گيرند
استاندار آذربایجان غربی:

۱۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی آذربایجان غربی فعال شده است/مساجد در محوریت فعالیت های فرهنگی قرار می گیرند

نمايشگاه دستاوردهاي کانون‌هاي مساجد آذربايجان‌غربي با عنوان "در مسير قله" با حضور استاندار و جمعي از مسئولان استاني در اروميه افتتاح شد.
شناسه خبر : 60851 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۷:۲۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی :نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی با عنوان "در مسیر قله" صبح امروز با حضور «محمدصادق معتمدیان»، استاندار آذربایجان‌غربی و جمعی از  مدیران استانی در ارومیه افتتاح شد.

 

«محمدصادق معتمدیان»، استاندار آذربایجان‌غربی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه، با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در قرار گرفتن مساجد در محوریت فعالیت‌های فرهنگی، گفت: مساجد همواره محل تجمع فعالان حوزه‌های مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بوده و این نقش باید پررنگ‌تر شود.

 

وی با تقدیر از اهتمام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون مساجد استان برای برگزاری این نمایشگاه، خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های استان و شهرستان‌های مختلف، نمایشگاه کانون‌های مساجد به مناسبت سالروز تاسیس این کانون در ارومیه برگزار می‌شود.

 

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت کانون‌های مساجد در برخی از مساجد شهری و روستایی استان، افزود: با برپایی ۱ هزار و ۳۰۰ کانون در مساجد شهری و روستایی، ۴۰ درصد از ظرفیت مساجد آذربایجان‌غربی در این حوزه فعال شده است.

 

معتمدیان با تاکید بر حمایت از برنامه‌های توسعه‌ای مساجد استان، اضافه کرد: با مردمی کردن فعالیت‌های مساجد، می‌توان شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و هنری در مساجد آذربایجان‌غربی بود.

 

وی در ادامه با اشاره به تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان، افزود: با تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف، موضوع ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی با محوریت مساجد، در آذربایجان‌غربی در دستور کار قرار گرفته است.

 

استاندار آذربایجان‌غربی در پایان با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، در کنار رونق فعالیت‌های فرهنگی، به بهبود معیشت مردم کمک خواهد کرد، یادآور شد: با استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها و تشکل‌های مردمی و در کنار تربیت هنرآموزان، بازاریابی محصولات نیز مورد توجه باشد.

 

در این نمایشگاه، دستاوردهای کانون‌های مساجد استان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی و اجتماعی به نمایش گذاشته شده است.

 

برگزاری این نمایشگاه فرصتی برای تبادل تجربیات و ایده‌ها بین کانون‌های مساجد و همچنین معرفی ظرفیت‌های این کانون‌ها به مردم است.