جوانان انقلابی، ثمره ۴۵ سال پویایی انقلاب اسلامی
جوانان انقلابي، ثمره ۴۵ سال پويايي انقلاب اسلامي

جوانان انقلابی، ثمره ۴۵ سال پویایی انقلاب اسلامی

مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد استان آذربايجان غربي گفت: ايران در ۴۵ سال با مشکلات بسياري مواجه بوده ولي رويش جوانه‌هاي انقلابي يکي از دستاوردهاي مهم اين انقلاب بوده است.
شناسه خبر : 60249 تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۲۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی «محسن رضایی»، در جشن بزرگ انقلاب کانون فرهنگی هنری نورالانوار مسجد حضرت مهدی (عج) ارومیه با اشاره به نقش مساجد در انقلاب اسلامی و تداوم فعالیت‌های فرهنگی در این اماکن مقدس، اظهار کرد: مساجد منشأ انقلاب و فعالیت‌های فرهنگی بودند، اما شیوع بیماری کرونا باعث شد مساجد از رونق بیفتند و حتی فعالیت‌های فرهنگی آن‌ها قطع شود.

 

وی افزود: امروز به لطف خداوند مساجد با مدیریت واحد در کنار هم پیروزی انقلاب را جشن می‌گیرند که این موضوع بسیار مهم و حیاتی است. همه در کنار امام، با فرمان امام و با تاسی از رهنمودهای امام لبیک گفتند.

رضایی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی براینکه «یاران من در گهواره هستند»، گفت: دستاوردهای انقلاب زمانی شکل گرفت که این یاران در عرصه‌های مختلف ظهور و بروز پیدا کردند. شهید همت در ۲۳ سالگی فرمانده لشکر شد و شهیدان باکری نمونه‌هایی از رویش جوانه‌های انقلاب هستند.

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به موضوع انتخابات، گفت: ما نباید منتظر تریبون باشیم و جهاد تبیین را باید در منازل شروع کنیم. هر دورهمی خانوادگی که در منازل اتفاق می‌افتد باید پیوست انتخاباتی داشته باشد.

وی افزود: رای من، رای به انقلاب و شهدا است و عین نماز واجب است.

حجت الاسلام صادقی، نماینده ولی فقیه سپاه ارومیه نیز در این مراسم ضمن تبریک دهه فجر و مبعث رسول اکرم(ص) گفت: پیامبر اکرم(ص) قرآن و عترت را به عنوان امانت در پیش ما گذاشته که باید امانت‌دار باشیم.

وی با بیان اینکه ما امنیت امروز خود را مدیون شهدا هستیم، گفت: قرآن می‌فرماید یکی از کارهای دشمن این است که بگوید جوان ایرانی کجا و علم نانو کجا؟ جوان ایرانی کجا و پیشرفت علم کجا؟ جوان ایرانی کجا و تولید واکسن کرونا کجا؟ و خیلی حرف‌های دیگر که باید حواسمان به این موضوعات باشد.

وی افزود: زمانی که واکسن کرونا به دست دانشمندان ایرانی ساخته شد شایعات زیادی در مورد آن وجود داشت، اما مقام معظم رهبری با تزریق واکسن ایرانی، خود را فدای ملت ایران کرد.

حجت الاسلام صادقی گفت: هدف دیگر دشمن این است که مسئولین و روحانیت را از چشم جوانان ما بیندازد، ولی خوشبختانه جوانان ما با پیشرفت در زمینه‌های علمی در مقابل دشمن ایستاده‌اند.

وی گفت: اگر افرادی مثل سردار سلیمانی در مملکت نباشند، داعش وارد ایران شده و تمام عبادتگاه‌ها را از بین خواهد برد.

اجرای تئاتر، سخنرانی امام جماعت مسجد حضرت مهدی(عج) و شعرخوانی شاعران آئینی از دیگر برنامه‌های جنبی این جشن بود.

گفتنی است:کانون فرهنگی هنری نورالانوار ارومیه یکی از کانون‌های فعال است که با اعلام نتایج اوقات فراغت ۱۴۰۲ جز سه کانون برتر انتخاب شده و به مرحله کشوری راه یافته است.