مدرسه تئاتر شبستان، فرصتی برای کشف استعدادهای هنری مسجدی ها
مدرسه تئاتر شبستان، فرصتي براي کشف استعدادهاي هنري مسجدي ها

مدرسه تئاتر شبستان، فرصتی برای کشف استعدادهای هنری مسجدی ها

مدرسه تئاتر شبستان، طرحي جديد از ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور است که با هدف کشف استعدادهاي هنري از ميان مسجدي ها و تربيت آنها براي توليد محتواهاي مناسب با ارزش هاي انقلابي، در 9 استان راه اندازي شده است.
شناسه خبر : 54239 تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۲۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی، «حسین عالم‌بخش»، مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در گردهمایی گروه‌های نمایشی استان آذربایجان غربی گفت: مدرسه تئاتر شبستان در رشته‌های بازیگری، کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی و تئاتر کاغذی برگزار می‌شود و تاکنون با استقبال خوبی از سوی کانون‌های مساجد مواجه شده است.

عالم بخش گفت: با برگزاری این کارگاه ها به دنبال کشف استعدادهای هنری از میان بچه های مسجد، و تربیت و پرورش آنها برای تولید محتواهای مناسب با ارزش های انقلابی هستیم.

 

وی افزود: تا به امروز 400 نمایشنامه در این سامانه توسط اعضای مسجدی فعال در حوزه هنری بارگذاری شده و در عرض یک و نیم ماه این آثار توسط اساتید مجرب بازبینی شده و نقاط مثبت و منفی از طریق ارتباط مستقیم به خود افراد گفته شده و راهکار ارائه دادند.

عالم بخش ادامه داد: همچین برای سهولت دسترسی هنرمندانی که در مناطق محروم زندگی می کنند فیلم های آموزشی بین 100 تا 150 مورد در حال تدارک است.

 

وی وظیفه تئاتر را ارتقا اندیشه و سبک زندگی دانست و گفت: بهره گرفتن از حضور اساتید تراز و نام آشنای تئاتر و سینمای ایران یکی از ویژگی‌های بارز اولین دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» بوده است.

محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی نیز در این گردهمایی گفت: مسجد به عنوان نهادی که پایه گذار اتقلاب اسلامی بوده و امام (ره) مسجد را پشتوانه انقلاب معرفی کرده و تمام تصمیم گیری های مهم در این مکان اتفاق افتاده است.

 

وی افزود: قشر هنرمند مسجدی در سطح استان حرفی برای گفتن دارند و مساجد مهمترین مکان برای تربیت هنرمند است.

رضایی ادامه داد: بحث بیماری کرونا و عدم پشتیبانی کافی باعث شد فعالیت مساجد و کانون های فرهنگی و هنری کمرنگ شود که ما در تلاش هستیم این فعالیت ها را احیا و نهضت بازگشت به مسجد را عملی کنیم.

 

گفتنی است؛ نقالی، شاهنامه خوان و تجلیل از هنرمندان فعال در حوزه تئاتر از دیگر برنامه های این گردهمایی بود.