طرح مسجد پایگاه قرآن، فرصتی برای اعتلای فرهنگ قرآنی در آذربایجان‌ غربی
طرح مسجد پايگاه قرآن، فرصتي براي اعتلاي فرهنگ قرآني در آذربايجان‌ غربي

طرح مسجد پایگاه قرآن، فرصتی برای اعتلای فرهنگ قرآنی در آذربایجان‌ غربی

مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان‌ غربي گفت: طرح مسجد پايگاه قرآن، فرصتي براي اعتلاي فرهنگ قرآني در استان است و با اجراي اين طرح، مساجد به کانون‌هاي اصلي فعاليت‌هاي قرآني تبديل مي شوند.
شناسه خبر : 54198 تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۹:۵۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی؛ «محسن رضایی» در جلسه هم اندیشی با اساتید وقاریان قرآن طرح مسجد پایگاه قرآن که در محل این ستاد برگزار شد، با اشاره به اهمیت نقش مساجد در ترویج فرهنگ قرآنی، گفت: مساجد، پایگاه‌های اصلی فعالیت‌های قرآنی در کشور هستند و باید با برنامه‌ریزی و تلاش، این نقش را تقویت کنیم.

وی افزود: طرح مسجد پایگاه قرآن، طرحی جامع و کاربردی است که می‌تواند نقش مساجد در ترویج فرهنگ قرآنی را به طور چشمگیری افزایش دهد. این طرح، با محوریت آموزش و پرورش نسل جوان، به دنبال تربیت قاریان و حافظان قرآنی در سطح استان است.

 

رضایی با بیان اینکه در اجرای این طرح، از ظرفیت‌های اساتید و قاریان قرآن استان استفاده می شود، گفت: در جلسه امروز، با اساتید و قاریان قرآن استان به بحث و تبادل نظر در خصوص اجرای این طرح پرداختیم و نظرات و پیشنهادات آنها را دریافت کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به نظرات و پیشنهادات اساتید و قاریان قرآن، برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای این طرح انجام می شود و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک، شاهد اجرایی شدن این طرح در استان باشیم.

 

در این جلسه، اساتید و قاریان قرآن استان نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص اجرای طرح مسجد پایگاه قرآن پرداختند. آنها بر اهمیت آموزش و پرورش نسل جوان در حوزه قرآنی تاکید کردند و خواستار توجه ویژه به این موضوع در اجرای این طرح شدند.

گفتنی است، طرح مسجد پایگاه قرآن، طرحی ملی است که با هدف اعتلای فرهنگ قرآنی در مساجد کشور، توسط ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرا می‌شود.