تفاهم نامه همکاری کانون‌های مساجد و صداوسیما برای ترویج فعالیتهای فرهنگی هنری منعقد شد.
تفاهم نامه همکاري کانون‌هاي مساجد و صداوسيما براي ترويج فعاليتهاي فرهنگي هنري منعقد شد.
در استان آذربایجان‌غربی انجام گرفت؛

تفاهم نامه همکاری کانون‌های مساجد و صداوسیما برای ترویج فعالیتهای فرهنگی هنری منعقد شد.

در نشست صميمي مديران کانون هاي مساجد اروميه تفاهم‌نامه همکاري براي توليد محتواي فاخر در حوزه‌هاي مختلف فرهنگي و هنري امضا شد
شناسه خبر : 54019 تاریخ انتشار : ۷ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۱:۰۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی:نشست صمیمی مدیران کانون‌های مساجد ارومیه با حضور (محسن رضایی) مدیر ستاد کانون‌های مساجد آذربایجان غربی و (ناصر حجازی فر) مدیر کل صدا و سیمای استان، امروز پنجشنبه ۷ دیماه برگزار شد.

 

در این نشست، طرفین بر همکاری و هم‌افزایی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری، تولید محتوای فاخر، پوشش رسانه‌ای برنامه‌های کانون‌های مساجد و تقویت فعالیت‌های مسجدمحور تاکید کردند.

 

محسن رضایی در این نشست، از دعوت مدیر کل صدا و سیما و حضور مدیران کانون‌های مساجد در این نشست قدردانی کرد و گفت: کانون‌های مساجد ظرفیت‌های بالایی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارند و می‌توانند در زمینه‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند.

 

وی افزود: تولید محتوای فاخر در عرصه نشاط و جذب جوانان به مسجد از جمله اولویت‌های کانون‌های مساجد است و از صدا و سیما انتظار داریم در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشد.

 

رضایی همچنین از صدا و سیما در زمینه پوشش رسانه‌ای ویژه برنامه‌های کاروان فاطمی کانون‌های مساجد که در ایام فاطمیه برگزار شد، قدردانی کرد.

 

مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان‌غربي با تشریح شاخصه‌های بارز کانون ها در سطح مساجد، گفت: هر شخصی در مسئولیت های فرهنگی باید احساس تکلیف داشته باشد و نقش آفرینی در حوزه مسجد را تبیین کند.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های کانون‌های مساجد در تولید محتوا، افزود: صدا و سیما می‌تواند با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها، محتوای فاخری را در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری تولید کند.

 

در ادامه این نشست( ناصرحجازی فر )با اشاره به آیه «انما یعمر مساجد الله من آمن به و اقام الصلاة و آتی الزکاة و لم یخش الا الله» گفت: آبادی مسجد در بحث رونق دهی به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است و کانون‌های مساجد مصداق این موارد هستند.

 

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد نقش اصلی را در تولید محتوای رسانه‌ای بر عهده دارند، افزود: تولید محتوای خوب کار سختی است و محتوای که تولید می‌شود باید مهم و اثرگذار باشد.

 

حجازی فر با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری بین صدا و سیما و کانون‌های مساجد استان، گفت: این تفاهم‌نامه منشا خیر و برکت است و باید منجر به توانمندسازی کانون‌های مساجد در زمینه تولید محتوای رسانه‌ای شود.

 

وی در ادامه پیشنهاد کرد که جشنواره‌ای رسانه‌ای بین کانون‌های مساجد برگزار شود تا اعضای این کانون‌ها بتوانند برای این جشنواره تولیدات و محتوا داشته باشند.

 

همچنین در این نشست مقرر شد که هماهنگی‌های لازم برای حضور اعضای کانون‌های مساجد در برنامه‌های کودک صدا و سیما انجام شود.

سخنان مدیران کانون‌های مساجد

در این نشست، مدیران کانون‌های مساجد نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

یکی از مدیران کانون‌های مساجد با بیان اینکه کانون‌های مساجد ظرفیت بالایی برای تولید محتوای رسانه‌ای دارند، گفت: باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

 

مدیر دیگر کانون مساجد نیز با اشاره به ضرورت آموزش اعضای کانون‌های مساجد در زمینه تولید محتوای رسانه‌ای، گفت: باید برنامه‌های آموزشی مناسبی برای این افراد برگزار شود.

 

مدیر دیگر از کانون های تخصصی بانوان با اشاره به اینکه رسانه از دیرباز نقش خود را نشان داده افزود.بانوان تاثیرگذار در جامعه ودر کانون ها وجود دارد که باید عرصه فعالیت در حوزه بانوان دیده شود تا استعداد ها شکوفا شود. 

 

در پایان این نشست، دو طرف تفاهم‌نامه همکاری برای تولید محتوای فاخر در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری امضا کردند.

گفتنی است :این تفاهم‌نامه در راستای استفاده از ظرفیت‌های کانون‌های مساجد در تولید محتوای فاخر و پخش آن در صدا و سیمای استان امضا شده است.

بر اساس این تفاهم‌نامه، همکاری‌های مشترکی در زمینه‌های زیر صورت خواهد گرفت:

_تولید محتوای فاخر در حوزه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، دینی و مذهبی

_برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی اعضای کانون‌های مساجد

_پخش برنامه‌های تولیدی کانون‌های مساجد در صدا و سیمای استان

این همکاری‌ها می‌تواند نقش مؤثری در ارتقای سطح کیفی محتوای تولیدی صدا و سیمای استان و همچنین ترویج فرهنگ و اندیشه اسلامی داشته باشد.