کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی، بازوی توانمند امام جماعت
کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان‌غربي، بازوي توانمند امام جماعت

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی، بازوی توانمند امام جماعت

رضايي افزود :کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان‌غربي به عنوان دستيار فرهنگي مسجد، در کنار امام جماعت، فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري متنوعي را در سطح مساجد استان برگزار مي‌کنند.
شناسه خبر : 53647 تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۰۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی : «محسن رضایی»، مدیر ستاد مساجد آذربایجان غربی در دیدار با فرماندار میاندوآب گفت: در سطح استان بیش  هزار و ۳۰۰ کانون فرهنگی و هنری وجود دارد که از این تعداد تقریبا ۳۰۰ مورد آن در شهرستان میاندوآب است که این موضع نشان می‌دهد که این شهرستان دومین شهر در حوزه مسجد و کانون است.

 

وی افزود: همچنین سند جامع مساجد در حال تدوین است که در این سند کانون‌های فرهنگی و هنری به عنوان دستیار فرهنگی مسجد معرفی شدند که در این راستا فعالیت‌ها هم گسترده خواهد شد.

 

رضایی هدف اصلی برنامه‌ها در ستاد را مساجد عنوان کرد و گفت: هدف اصلی ما از اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری این است که بتوانیم موضوع نهضت بازگشت به مسجد که مورد تاکید دولت است را به سرانجام برسانیم و اصلا دنبال مطرح کردن نام کانون نیستیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین در اجرای برنامه‌ها باید ذائقه دهه ۸۰ و ۹۰‌ها را بشناسیم و اگر نشناسیم باعث رکود در برنامه‌ها خواهد شد.

 

وی گفت: موضوع دیگر که در ستاد انجام گرفته مسئله سطح بندی کانون‌ها بوده است که در این راستا بیش از ۱۸۰ کانون فرهنگی و هنری استان مجری برنامه اوقات فراغت بودند که ۷ الی ۱۰ هزار نوجوان تحت تاثیر این برنامه‌ها بوده است.

 

رضایی در ادامه به حضور کاروان فاطمی در روستای داش تپه میاندوآب به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: این کاروان متشکل از نوجوانان و جوانان مذهبی و فرهنگی است که با برگزاری مراسم عزاداری، یاد و خاطره حضرت زهرا (س) را زنده نگه می‌دارند