«زن نه شرقی نه غربی»؛ الگوی سوم زنان ایرانی
«زن نه شرقي نه غربي»؛ الگوي سوم زنان ايراني
در همایش آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران آذربایجان غربی مطرح شد؛

«زن نه شرقی نه غربی»؛ الگوی سوم زنان ایرانی

حجت الاسلام امامي: شيرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که زن مسلمان ايراني مي‌تواند در متن و مرکز جامعه باشد.
شناسه خبر : 53369 تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۱:۱۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی :در همایش آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران آذربایجان غربی که به صورت حضوری و وبیناری  با حضور تمام کانون های فعال در حوزه بانوان استان برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین منصور امامی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، با اشاره به بحران زن در جهان گفت: «زن در تعریف غالبا شرقی، همچون عنصری در حاشیه و بی نقش در تاریخ سازی است و در تعریف غالبا غربی، بمثابه موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه داری جدید است، معرفی می شد.

 

وی افزود: اما اسلام در ارزش گذاری انسانی و اسلامی، «انسان» را مورد نظر دارد؛ زن و مرد هیچ تفاوتی ندارند؛ تساوی زن و مرد در زمینه ارزش های انسانی و اسلامی جزو مسلمات اسلام است؛ در این هیچ تردیدی نیست.

 

حجت الاسلام امامی با اشاره به نگاه اسلام به زن گفت: زن به یک جایگاه مصنوعی و تصنعی و تشریفاتی احتایج ندارد؛ جایگاهی که دروشان متانت، سکینه و آرامش روحی اوست. در طبیعت الهی زن، آن چنان لطافت ، زیبایی و گرمای محبتی وجود دارد که می تواند هم خود را و هم محیط پیرامون خود را چه در داخل خانه و چه در جامعه به آرامش رساند.

 

وی با بیان اینکه شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم «زن نه شرقی نه غربی» است، گفت: «زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود، و در همین حال در متن و مرکز بود.

 

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی در ادامه گفت: در حدود صد سال پیش، در تمام اروپا و کشورهای غربی، زن فقط در سیطره مرد یا مرد خود و یا یک مرد دیگر مثل صاحبت کارخانه و مزرعه میتوانست باشد و هیچ حقی از حقوق اصلی یک انسان در جامعه متمدن را نداشت. حق رای، حق مالکیت و حق معامله نداشت. بعد آمدند زن را به میدان کار، زنگی و فعالیت اجتماعی کشاندند؛ اما در همان حال، تمام وسایل را برای لغزش زن فراهم کردند و او را در متن جامعه رها و بی پناه گذاشتند.

 

وی در پایان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری گفت: از نظر غرب، علت اینکه شما نباید حجاب داشته باشید، این نیست که آزاد باشید. شما دارید می گویید من با حجاب هم آزادی دارم. او چیز دیگری مورد نظرش است ؛ زن را برای بهره وری نامشروع مرد، می خواهند. این بزرگترین هانت به زن است.