کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، تربیت مبلغ فرهنگی بانوان را در دستور کار قرار دادند
کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد آذربايجان غربي، تربيت مبلغ فرهنگي بانوان را در دستور کار قرار دادند

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، تربیت مبلغ فرهنگی بانوان را در دستور کار قرار دادند

مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان غربي گفت: يکي از اهداف اصلي کانون هاي فرهنگي و هنري تخصصي بانوان تربيت مبلغ فرهنگي در مسجد است.
شناسه خبر : 53357 تاریخ انتشار : ۹ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۲:۰۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی:(محسن رضایی) در همایش آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران در استان آذربایجان غربی گفت: درحال حاضر یک هزار و۳۶۱ کانون فرهنگی هنری در مناطق شهری و روستایی استان فعال هستند که از این تعداد ۶۶ کانون تخصصی بانوان در شهرستان‌های مختلف استان راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: این کانون‌ها با هدف تقویت هویت دینی و ملی، ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی و ایجاد نشاط و شادابی در بین بانوان استان فعالیت خواهند کرد.

رضایی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی کانون های فرهنگی و هنری تخصصی بانوان تربیت مبلغ فرهنگی در مسجد است، گفت: این مبلغان فرهنگی با حضور در مساجد و فعالیت در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری، می‌توانند نقش مهمی در ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی ایفا کنند.

وی همچنین بر لزوم توجه به مباحث خانواده محوری در فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تاکید کرد و گفت: این کانون‌ها می‌توانند با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری، به تحکیم بنیان خانواده و حل مشکلات آن کمک کنند.


رضایی آشنایی کامل با کانون و وظایف آن، حضور در کلاس های آموزشی، مصاحبه با مدیر کانون و  احیای جایگاه ستاد را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد.

وی تدوین و بروزرسانی سند پشتیان هویت بخشی، معرفی و آشنایی با ستاد و کانون ها، تقویت سازکارهای ارتباطات ستاد با جامعه رسانه ایی و حضور اثر بخش در مبادی تصمیم ساز راجز پرژه های  کانون های تخصصی مطرح کرد.


گفتنی است؛ در این همایش، کارشناسان و متخصصان حوزه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، به ارائه مباحث آموزشی در زمینه‌های اهمیت نقش و جایگاه زن در منظومه اندیشه اسلامی، قرآن و معارف اهل بیت (ع) در خصوص جایگاه زن و جایگاه زن در نظام فکر فرهنگی و معرفتی انقلاب اسلامی پرداختند.

همچنین در این مراسم کانون های دیگر شهرستان های استان بصورت ویبناری مشارکت فعال داشتند.