فاطمه زهرا (س) الگوی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی
فاطمه زهرا (س) الگوي مديران کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان‌غربي

فاطمه زهرا (س) الگوی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی

به همت ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان‌غربي، همايش آموزشي مديران تخصصي خواهران مساجد اين استان، در اروميه برگزار مي‌شود
شناسه خبر : 53233 تاریخ انتشار : ۸ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۳۳

به گزارش روابط‌عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی، همایش آموزشی مدیران تخصصی خواهران مساجد استان، با محوریت الگوبرداری از حضرت فاطمه زهرا (س) روز پنجشنبه، ۹ آذرماه ۱۴۰۲، در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی، در این خصوص گفت: این همایش با هدف بهره‌مندی مدیران خواهران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان از سیره و آموزه‌های حضرت فاطمه زهرا (س)، برگزار می‌شود.

 

وی افزود: در این همایش، کارشناسان و متخصصان حوزه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، به ارائه مباحث آموزشی در زمینه‌های مختلف از جمله اهمیت نقش و جایگاه زن در منظومه اندیشه اسلامی، قرآن و معارف اهل بیت (ع) و جایگاه زن در نظام فکر فرهنگی و معرفتی انقلاب اسلامی خواهند پرداخت.

 

رضایی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی کامل زن مسلمان هستند، گفت: مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و سیره اهل بیت (ع)، و به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س)، در راستای تعالی و رشد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تلاش کنند.

 

وی افزود: این طرح در قالب سه ساعت آموزش به صورت حضوری و غیرحضوری با حضور ۶۶ خواهر مدیر کانون های ویژه خواهران که در ماه های اخیر مدارک آنها برای راه اندازی در سامانه بچه های مسجد بارگذاری شده است، برگزار می شود.

 

رضایی بیان کرد: سهمیه تاسیس کانون های ویژه خواهران در استان آذربایجان  غربی ۶۶ کانون بوده است .

 

گفتنی است؛برگزاری این همایش، فرصتی مغتنم برای مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان است تا با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و سیره اهل بیت (ع)، در راستای تعالی و رشد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تلاش کنند.

 

در این همایش، کارشناسان و متخصصان حوزه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، به ارائه مباحث آموزشی در زمینه‌های زیر خواهند پرداخت:

-اهمیت نقش و جایگاه زن در منظومه اندیشه اسلامی

-قرآن و معارف اهل بیت (ع) در خصوص جایگاه زن

-جایگاه زن در نظام فکر فرهنگی و معرفتی انقلاب اسلامی