هنرمند جوان کانون محبان ام ابیها(س) به نمایشگاه اختصاصی می‌رود
هنرمند جوان کانون محبان ام ابيها(س) به نمايشگاه اختصاصي مي‌رود

هنرمند جوان کانون محبان ام ابیها(س) به نمایشگاه اختصاصی می‌رود

مريم نوروزي، هنرمند جوان و مستعد کانون فرهنگي هنري محبان ام ابيها(س) که از سال ۹۶ فعاليت هنري خود را در زمينه سياه‌قلم آغاز کرده، به زودي نمايشگاه اختصاصي خود را برگزار خواهد کرد.
شناسه خبر : 53054 تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۴۴

«مریم نوروزی» در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی، در خصوص نحوه موفقیت خود گفت: از سال ۹۶ تکنیک سیاه قلم را شروع کردم و از سال ۹۹ به صورت مجازی و حضوری کلاس های طراحی برگزار می کردم. در سال ۱۴۰۰ با حمایت کانون فرهنگی هنری محبان ام ابیها (س) کلاس های طراحی و نقاشی را با جدیت بیشتری برگزار کردم و توانستم علاوه بر خود، سایر اعضای کانون را نیز به هنر علاقه مند کنم و توانمندشان کنم.

وی ادامه داد: با شروع سال ۱۴۰۲ تکنیک های آبرنگ، خطاطی و خودکار را شروع کرده ام و با توجه به استقبال حوزه هنری، انشالله تصمیم بر این دارم که نمایشگاه اختصاصی نیز برگزار کنم.

 

نوروزی در خصوص افتخارات خود نیز گفت: «در سال ۱۳۹۹ مقام اول استانی و سوم کشوری نقاشی خطابه غدیر را کسب کردم. همچنین به عنوان مربی طراحی و نقاشی در کانون محبان ام ابیها مشغول به فعالیت هستم. در سال گذشته در نمایشگاه گروهی نگارخانه میلان حضور داشتم و اجرای زنده پرتره سردار سلیمانی را در نگارخانه حوزه هنری انجام دادم. همچنین در تجمع و راهپیمایی غزه نیز اجرای خیابانی داشتم

عضو کانون محبان ام ابیها (س) در ادامه گفتگو با روابط عمومی ستاد کانون های مساجد آذربایجان غربی، در خصوص آثار خود گفت: «من سعی می کنم در آثارم، علاوه بر زیبایی بصری، به مفاهیم و پیام های اخلاقی و انسانی نیز توجه داشته باشم

 

وی ادامه داد: «من معتقدم که هنر می تواند نقش مهمی در انتقال مفاهیم و پیام های انسانی داشته باشد. من امیدوارم که آثارم بتواند در مخاطبان، احساسات و عواطف مثبتی ایجاد کند

وی در پایان گفت: «از حمایت های کانون فرهنگی هنری محبان ام ابیها (س) بسیار سپاسگزارم. این کانون فرصتی را برای من فراهم کرد تا بتوانم استعدادهای خود را شکوفا کنم و به موفقیت برسم

 

درادامه این گزارش گفتنی است:

مریم نوروزی یکی از نمونه های موفقی است که با حمایت کانون های فرهنگی هنری مساجد، توانسته است استعدادهای خود را شکوفا کند و به موفقیت برسد. او الگویی برای سایر جوانانی است که به هنر علاقه مند هستند و می خواهند در این زمینه پیشرفت کنند.

 

علاوه بر موفقیت های ذکر شده در گزارش قبلی، آثار ایشان در موضوعات مختلفی از جمله طبیعت، چهره، و موضوعات اجتماعی نیز قابل توجه است. در آثار طبیعت او، استفاده از رنگ های ملایم و ترکیب بندی های ظریف، جلوه ای خاص به آنها می بخشد. در آثار چهره، او با دقت و مهارت خاصی، حالات و احساسات چهره را به تصویر می کشد. و در آثار اجتماعی، او با بیانی هنرمندانه، به مسائل و مشکلات جامعه می پردازد.

یکی از آثار شاخص مریم نوروزی، نقاشی سیاه قلم «خطابه غدیر» است که در سال ۱۳۹۹ مقام اول استانی و سوم کشوری را کسب کرد. این اثر، صحنه ای از خطبه پیامبر اکرم (ص) در غدیرخم را به تصویر می کشد. در این اثر، پیامبر اکرم (ص) با دستانی بلند شده و چهره ای نورانی، در حال بیان خطبه هستند. سایر حاضران در صحنه نیز با حالت های مختلف، به سخنان پیامبر (ص) گوش می دهند.

 

یکی دیگر از آثار شاخص این نوجوان مسجدی، نقاشی آبرنگ «پرتره سردار سلیمانی» است که در سال گذشته در نمایشگاه گروهی نگارخانه میلان حضور داشت. این اثر، چهره سردار سلیمانی را با خطوطی ظریف و رنگ هایی ملایم به تصویر می کشد. در این اثر، نگاه سردار سلیمانی، پر از صلابت و اقتدار است.

 

گزارش از:حامد قربان پور