آینده کشور به دست جوانان است
آينده کشور به دست جوانان است
مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی بیان کرد؛

آینده کشور به دست جوانان است

نشستي با موضوع "آينده خواندني است" در شهرستان خوي برگزار شد واز نويسنده کانوني اين شهرستان تجليل شد.
شناسه خبر : 53045 تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۵۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی: «محسن رضایی» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی، در سخنرانی خود به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، بر ضرورت تلاش و کوشش جوانان برای ساختن آینده کشور تأکید کرد.

وی با بیان اینکه زمان مانند برق و باد می‌گذرد، گفت: «جوانان باید بدانند که آینده خود و کشور را می‌سازند. بنابراین باید از امروز بیشتر تلاش کنند»

 

رضایی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی علیه ایران گفت:ما چهل و پنج سال است که در برابر این تحریم‌ها ایستاده‌ایم و توانسته‌ایم پیشرفت‌های زیادی داشته باشیم. این پیشرفت‌ها مرهون تلاش جوانانی است که با پشتکار و همت، درس خوانده‌اند و به مدارج علمی بالا رسیده‌اند.

 

مدیر ستاد کانون های مساجد استان در جمع دانش آموزان روستای حاشیه رود خوی، با اشاره به اهمیت تلاش و پشتکار در ساختن آینده، گفت: "وقت رو هدر ندید و از همین امروز تلاش کنید. چون آینده شما و کشورمون به تلاش شما بستگی داره."

 

وی همچنین به موفقیت‌های دانشمندان ایرانی در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: این موفقیت‌ها نیز حاصل تلاش و کوشش جوانانی است که از مناطق محروم کشور آمده‌اند و با وجود مشکلات، درس خوانده‌اند و به موفقیت رسیده‌اند.

 

در ادامه این نشست، رضایی به برخی از مثال‌های عینی از تلاش و پشتکار جوانان ایرانی برای ساختن آینده بهتر اشاره کرد وگفت. پروفسور پرویز سمیعی، جراح مغز و اعصاب برجسته ایرانی است. دکتر سمیعی که در روستای محرومی در آذربایجان غربی به دنیا آمد، با تلاش و پشتکار فراوان، به یکی از بهترین جراحان مغز و اعصاب جهان تبدیل شد.

 

رضایی افزود: حتی دانشمندانی که در مناطق محروم زندگی می‌کنن هم با تلاش و پشتکار، به درجات علمی بالایی رسیدن. پس محرومیت نباید مانع پیشرفت ما باشد

 

رضایی در پایان سخنان خود، به جوانان توصیه کرد که از محرومیت‌ها به عنوان بهانه‌ای برای تنبلی و بی‌کاری استفاده نکنند و با تلاش و کوشش، آینده خود و کشور را رقم بزنند.

 

گفتنی است: در این نشست جمعی ازدانش آموزان ، مسئولان فرهنگی، فرهنگیان، نویسندگان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی روستای حاشیه رود شهرستان خوی حضور داشتن و در پایان از نویسنده روستایی شهرستان خوی«رقیه گل صنملو » تجلیل شد.