مطالعه آزاد «غذای روح » است
مطالعه آزاد «غذاي روح » است
در مراسم تجلیل از نویسندگان روستایی شهرستان میاندوآب مطرح شد؛

مطالعه آزاد «غذای روح » است

رضايي از نويسندگان روستايي مياندوآب تجليل کرد
شناسه خبر : 52911 تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۱۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی:امروز (سه شنبه 23 آبان ماه) در مراسم تجلیل از نویسندگان روستایی شهرستان میاندوآب که به مناسبت هفته کتاب در مدرسه ۱۷ شهریور روستای ممدل این شهرستان برگزار شد، «محسن رضایی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی، گفت: مطالعه دانش آموزان نباید محدود به کتاب‌های درسی باشد و مطالعه آزاد غذای روح است و باید در برنامه دانش‌آموزان گنجانده شود.

رضایی با اشاره به نقش مهم مطالعه در رشد و پرورش دانش آموزان گفت: مطالعه آزاد به دانش آموزان کمک می‌کند تا دیدگاه‌های خود را گسترش دهند و به خلاقیت و نوآوری دست یابند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی گفت: مطالعه شخصیت انسان را هم تحت تاثیر قرار می دهدو امروزه کتاب صوتی هم موجود بوده، ولی مطالعه کتاب فیزیکی بهتر است.

رضایی ادامه داد: حضرت آقا هم مارا به مطالعه کتاب‌های غیر درسی تشویق می‌کنند و شهید محسن حججی، شهید کتاب است و این شهید کتاب‌هایی را با ماشین شخصی خود به روستاهای محروم برده و سفیر کتاب بودند و با برگزاری دورهمی‌هایی در کنار کودکان کتاب می‌خواند.

 

وی همچنین بر لزوم حمایت از نویسندگان روستایی تاکید کرد و گفت: نویسندگان روستایی نقش مهمی در ترویج فرهنگ و ادبیات در روستاها دارند و باید از آنها حمایت شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: اگر می‌خواهید در مسیر پیشرفت و رسیدن به قله‌های ترقی موفق باشید، بهترین ابزار آن کتاب خواندن و مطالعه است، بنابراین سعی کنید از همین سنین کودکی، با کتاب انس بگیرید.

 

گفتنی است : در این مراسم از 2 نویسنده روستایی شهرستان میاندوآب «حجت الاسلام عبدالله عبدالرحیمی» و «فریبا میرزاجانی» به‌عنوان نویسندگان روستایی تجلیل شد.