نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور از ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی بازدید کردند
نمايندگان شوراي عالي انقلاب فرهنگي کشور از ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان غربي بازديد کردند

نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور از ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی بازدید کردند

نمايندگان شوراي عالي انقلاب فرهنگي کشور به سرپرستي حجت الاسلام والمسلمين «محمد جواد فدايي»بهمراه معاون فرهنگي و اجتماعي استانداري آذربايجان غربي، از ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان آذربايجان‌غربي ديدار کردند.
شناسه خبر : 52680 تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۵۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی :صبح امروزپنجشنبه (11آبان ماه) حجت الاسلام «محمد جواد فدایی»وحجت الاسلام«مجید فرح بخش» نمایندگان ستاد تعلیم وتربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور،بهمراه معاون فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی با «محسن رضایی» مدیر ستاد کانون های مساجد آذربایجان غربی دیدار وگفتگو کردند.

در این دیدار،حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد فدایی ضمن تقدیر از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی، بر لزوم تقویت و توسعه این کانون ها در راستای تحقق اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی تاکید کرد.

 

وی همچنین از ظرفیت های بالای مساجد در حوزه های فرهنگی و هنری سخن گفت و اظهار داشت: مساجد می توانند به عنوان پایگاه های مهم فرهنگی و هنری در جامعه ایفای نقش کنند.

حجت الاسلام فدایی با بیان اینکه هم افزایی بین ارگان های فرهنگی می تواند مزایای زیادی برای جامعه داشته باشد.افزود: برای تحقق هم افزایی بین ارگان های فرهنگی، نیاز به همکاری و وضعیت سنجی استان و تعامل بین این ارگان ها وجود دارد. این همکاری می تواند در قالب های مختلفی، از جمله برگزاری مشترک برنامه ها و فعالیت های فرهنگی، تبادل اطلاعات و تجربیات، و همکاری در زمینه های پژوهش و آموزش، صورت گیرد.

 

فدایی گفت: ایجاد کارگروه های مشترک بین ارگان های فرهنگی می تواند زمینه را برای همکاری و تعامل بین این ارگان ها فراهم کند.

 

در این دیدار، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی نیز گزارشی از فعالیت های این ستاد در سال های اخیر ارائه کرد.

 

رضایی در مورد بازدید نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی از ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی، افزود:این بازدید می تواند نقطه آغازی برای هم افزایی بین ارگان های فرهنگی دولتی و غیردولتی باشد. کانون های فرهنگی هنری مساجد دارای ظرفیت های زیادی در حوزه فرهنگ و هنر هستند. هم افزایی بین این کانون ها با ارگان های فرهنگی دولتی می تواند منجر به ارتقای کیفیت برنامه ها و فعالیت های فرهنگی در جامعه شود.

 

بر اساس این گزارش، در حال حاضر بیش از یکهزاروسیصد کانون فرهنگی هنری مساجد در استان آذربایجان‌غربی فعال هستند که در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی، علمی و ورزشی فعالیت می کنند.