حضور مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان غربی درستاد کانون های مساجد این استان
حضور مديرکل صدا و سيماي آذربايجان غربي درستاد کانون هاي مساجد اين استان

حضور مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان غربی درستاد کانون های مساجد این استان

(ناصر حجازي فر) مديرکل صدا و سيماي آذربايجان غربي با (محسن رضايي) مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان ديدار و گفت‌وگو کرد.
شناسه خبر : 52354 تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۳:۴۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی : « ناصر حجازی فر» مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان غربی با «محسن رضایی» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

 در این دیدار، حجازی فر با تأکید بر نقش مؤثر کانون های مساجد در انتقال فرهنگ، هنر و اندیشه اسلامی، خواستار همکاری و تعامل بیشتر صدا و سیما با این نهاد فرهنگی شد.

وی همچنین از فعالیت های کانون های مساجد در استان آذربایجان غربی تقدیر کرد.

 

رضایی نیز در این دیدار به تشریح شاخصه‌های بارز کانون ها در سطح مساجد، اشاره کرد و گفت: هر شخصی در مسئولیت های فرهنگی باید احساس تکلیف داشته باشد و نقش آفرینی در حوزه مسجد را تبیین کند.

 

وی همچنین یکی از اهداف دشمنان در جنگ نرم را ایجاد شکاف بین نوجوانان و جوانان با اماکن و مراسمات مذهبی و دینی دانست و گفت : امروز متولیان امور فرهنگی باید فضای فراهم کنند که نهضت بازگشت به مسجد اتفاق بیافتد.

 

برخی از محورهای گفت‌وگوی دو طرف در این دیدار عبارتند از:

- لزوم همکاری و تعامل بیشتر صدا و سیما با کانون های مساجد

- اهمیت فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد

- ضرورت جذب جوانان و نوجوانان به مساجد

- مقابله با توطئه های دشمنان در جنگ نرم

 

گفتنی است :این دیدار نشان‌دهنده اهمیت همکاری نهادهای فرهنگی در راستای تقویت فعالیت های فرهنگی و هنری در جامعه است. صدا و سیما به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای فرهنگی می‌تواند با همکاری کانون های مساجد، نقش مؤثری در ترویج فرهنگ و اندیشه اسلامی ایفا کند.