قرارگاه مرکزی فرهنگی وهنری «امام جعفرصادق (ع)» در مرز تمرچین برپا شد
قرارگاه مرکزي فرهنگي وهنري «امام جعفرصادق (ع)» در مرز تمرچين برپا شد

قرارگاه مرکزی فرهنگی وهنری «امام جعفرصادق (ع)» در مرز تمرچین برپا شد

رضايي، از برپايي موکب فرهنگي وهنري « امام جعفرصادق (ع)» در مرز تمرچين استان آذربايجان غربي به مناسبت فرارسيدن ايام زيارت اربعين خبر داد.
شناسه خبر : 50776 تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۱۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان غربی: «محسن رضایی» دیروز 30(مرداد ماه) درچهارمین مرحله بازدید از مرز تمرچین پیرانشهر، با اشاره به فعالیت‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی به منظور غنی‌سازی هرچه بیشتر زیارت اربعین برای زوار گفت: با برنامه‌های فرهنگی پیشنهادی از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان، موکب قرارگاه مرکزی، فرهنگی وهنری «امام جعفرصادق (ع)» در مرز تمرچین برپا شد

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: در این موکب علاوه بر خدمات‌رسانی به زائران و پذیرایی، گروه های هنری از شهرستان ارومیه ، نقده،میاندوآب وخوی  جهت اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی، ارائه بسته ها وهدایای فرهنگی، نیز حضور دارند.

 

وی با بیان اینکه هدف ما از برپایی این موکب، معرفی فرهنگ غنی اسلامی به زائران خارجی است،  تصریح کرد: در این موکب تلاش می‌شود ظرفیت‌های فرهنگی استان معرفی شده و ذیل بسته های فرهنگی که اشاره شد زیارت عاشورا، سربند عاشورایی، کتاب و بروشورهای امر به معروف و نهی از منکر تقدیم زائران شود.

رضایی خاطرنشان کرد: این موکب فرهنگی با ظرفیت کانون‌های فعال استان آذربایجان غربی راه‌اندازی شده و تلاش ما بر این بود تا فعالیت های متفاوتی داشته باشیم که از جمله آنها می‌توان به آماده‌سازی فضایی جهت گرفتن عکس یادگاری اشاره داشت که در راستای به یادماندنی کردن این سفر معنوی از سوی فعالان کانون های مساجد در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان آذربایجان غربی با بیان اینکه موکب قرارگاه مرکزی، فرهنگی وهنری «امام جعفرصادق (ع)» به مدت 15 روز فعال است، گفت: اختصاص دفترچه ای به منظور درج دلنوشته های زائران از دیگر فعالیت های موکب است که بنا داریم پس از ایام اربعین با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این دلنوشته ها را تبدیل به کتاب کرده و یا بنرهایی با دست خط زوار تهیه و در خیابان ها نصب  کنیم.

وی افزود: اجرایی برنامه های فرهنگی وهنری، آمادگی کانون های شهرستان نقده ،میاندوآب ،خوی ،چهاربرج ونوشین شهر، برای پذیرایی و اسکان زائران حسینی و افزایش خدمات در مرز تمرچین آذربایجان غربی از جمله خدمات مواکب کانون‌های مساجد در ایام اربعین ۱۴۰۲ است.

گفتنی است:به مناسبت اربعین حسینی و به منظور ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی مواکب ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان آذربایجان غربی با همراهی قرارگاه امام جعفر صادق (ع) در شهرستان های خوی ،نوشین شهر ،میاندوآب ،چهاربرج و مرز تمرچین پیرانشهر مستقر خواهد شد.