همایش مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان چالدران برگزار شد
همايش مديران کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد شهرستان چالدران برگزار شد
در سفر یک روزه مدیر ستاد کانون های مساجد آذربایجان غربی به شهرستان چالدران؛

همایش مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان چالدران برگزار شد

همايش مديران کانون هاي فرهنگي هنري مساجد چالدران با تشريح برنامه هاي شانزدهمين دوره مسابقات قرآني مدهامتان، ثبت اعضاي کانون ها، تشريح برنامه هاي اوقات فراغت و پايگاه هاي قرآني در محل مسجد جامع شهرستان چالدران برگزار شد.
شناسه خبر : 50183 تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۵۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی، روزچهارشنبه( 11مرداد ماه)، همایش مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان چالدران، با  تشریح برنامه های شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان، ثبت اعضای کانون ها، تشریح برنامه های اوقات فراغت و پایگاه های قرآنی، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین« سیف علی محمدزاده»، امام جمعه شهرستان چالدران، «محسن رضایی»، مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان و دیگر مسئولین شهرستانی، در مسجد جامع شهرستان چالدران  برگزار شد. 

محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی در این همایش گفت: کارکردهای مساجد در دهه های قبل بیشتر و غنی تر بود ولی امروزه به دلایل سیاسی، کم توجهی،  عدم حمایت ها این کارکردها کم شده و ما امروزه به موضوع نهضت بازگشت به مسجد باید توجه ویژه داشته باشیم. 

وی ادامه داد: متاسفانه برون سپاری بسیاری از فعالیت های قرآنی و هیئت ها این مشکلات را چندین برابر می کند و در این ایام دسته های عزاداری تو خیابان ها و محوطه مسجد به عزاداری می پردازند که مناسب نیست و باید به داخل مساحد هدایت شوند. 

رضایی ادامه داد: جذب جوان و نوجوان به فرهنگسرا نسبت به مسجد راحتر شده و در مورد این مورد باید مطالعه کنیم و ذائقه دهه ۸۰ هارو بشناسیم و در این راستا فضای مجازی موثر است و ما با پیشرفت های رسانه ایی مخالف نیستیم ولی باید محدودیت های لازم را داشته و تولیدات و هماهنگی های لازم برای برخورد با این مشکلات را ایجاد کنیم. 

وی افزود: در دهه های 60 کتابخانه ها و خواندن حتی درس های کنکور در مسجد بود و هدف کانون های فرهنگی و هنری مساجد این است که بتوانیم مرجع نوجوانان و جوانان باشیم و دولت، دولت مردمی است و رویکردشان مسجد است