خلقت جهان هستی به صورت مدنی بوده و مدنیت یعنی داشتن کانون
خلقت جهان هستي به صورت مدني بوده و مدنيت يعني داشتن کانون
امام جمعه شهرستان چالدران؛

خلقت جهان هستی به صورت مدنی بوده و مدنیت یعنی داشتن کانون

حجت الاسلام و المسلمين محمدزاده گفت: خلقت جهان هستي به صورت مدني بوده و مدنيت يعني داشتن کانون، منبر و مرکز هدايت است که تمام ائمه(ع) به عنوان کانون دارن الهي در طول تاريخ بشريت بودند.
شناسه خبر : 50182 تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۳۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی، روزچهارشنبه( 11مرداد ماه)، همایش مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان چالدران، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «سیف علی محمدزاده»، امام جمعه شهرستان چالدران، «محسن رضایی»، مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان و دیگر مسئولین شهرستانی، در مسجد جامع شهرستان چالدران  برگزار شد. 

 

حجت الاسلام و المسلمین سیف علی محمدزاده، امام جمعه شهرستان چالدران در این همایش گفت: اهل بیت (ع) یکی از کانون های جامع برای تربیت،هدایت جامعه و دادن الگوی صحیح برای زندگی بشرمامور هستند و در سیره عملی نبی اکرم(ص) وقتی مامور می شود که ابلاغ رسالت را علنی کند، اقدام به بحث مسجد می کنند.

 
وی ادامه داد: حضرت محمد (ص) که بعثت از ایشان شروع شد و باعث شد کانون هایی ایجاد کند، تا بتواند جامعه زندگی صحیح را در  برابر بندکی پروردگار درست هدایت کند. 

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدزاده ادامه داد:مساجد همیشه مدنظر خداوند متعال است ، مراکزی که به عنوان مراکز تربیت، عبادت، فرهنگ و علم مطرح هستند در هر دین و آیین  مورد توجه می باشد. 

امام جمعه شهرستان چالدران گفت:خلقت جهان هستی به صورت مدنی بوده و مدنیت یعنی داشتن کانون، منبر . مرکز هدایت است که تمام ائمه(ع) به عنوان کانون دارن الهی در طول تاریخ بشریت بودند.

این مسئول گفت: کانونی که برای مساجد تعریف می شود باید مردم جامعه و نسل جوان را احصا کند و به موقع به این رسالت ها عمل کند و یکی از بزرگ‌ترین وظایف کانون های مساجد که با این اصول احیا شود ، موضوع نهی از منکر است. 

وی با بیان اینکه باتوجه به مشکلات امروزه ،کانون ها را دشمن هدف گرفته و الان دشمن وارد جنگ تن به تن شده،  گفت: امروزه باید به جامعه مرز اسلام و کفر را بشناسانیم و کانون های مساجد دارای وظایف مهم در جهت امانت داری پیامبر اسلام است. 

حجت الاسلام و المسلمین محمدزاده ادامه داد: در کنار مساجد سالن های مختلف، کتابخانه های عظیم و جامع باید ایجاد شود و مساجد حتی باید درمانگاه، صندوق خیریه، انبار زکات و حتی پارک های کاملا مناسب و در خور مومنان باید باشد و همه باید در این راستا اقدام کنیم. و الان دشمن قسم خورده در تلاش است که کانون خانواده را در کشورهای اسلامی از بین ببرد. 

 

امام جمعه شهرستان چالدران افزود: پیروزی انقلاب اسلامی حاصل فعالیت های مساجد است و هدف از ساماندهی کانون های مساجد حفظ سنگرها و مساجد است و در این راستا ،کانون عاشورای حسینی را باید الگو قرار دهیم که با تمام قوا،با خانواده خود وارد صحنه شدند