به همت بچه‌ های مسجد، غذای نذری در مناطق کم برخوردار استان آذربایجان غربی توزیع می شود
به همت بچه‌ هاي مسجد، غذاي نذري در مناطق کم برخوردار استان آذربايجان غربي توزيع مي شود
همزمان با عید غدیر خم؛

به همت بچه‌ های مسجد، غذای نذری در مناطق کم برخوردار استان آذربایجان غربی توزیع می شود

رضايي، از تهيه و پخت بيش از 47 هزار پرس غذا و توزيع به مناسبت ايام دهه ولايت و عيد غدير غم خبر داد و گفت: پخت و توزيع اين غذاها در بيش از40 نقطه با اولويت مناطق کم برخوردار و محروم انجام مي گيرد.
شناسه خبر : 49237 تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۲:۱۶

محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری استان آذربایجان غربی،در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های استان آذربایجان غربی گفت: بیش از 47 هزار پرس غذای گرم در روز غدیر به همت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان جهت توزیع در مناطق کم برخوردار پخت و توزیع خواهد شد.

رضایی گفت: بیش از 5 هزار پرس غذای گرم فقط در روز غدیر به همت کانون های فرهنگی و هنری مساجد ارومیه، جهت توزیع در مناطق کم برخوردارشهرستان ارومیه پخت و توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه هزار و 400 کانون در استان آذربایجان غربی فعال هستند، افزود: در این پخت غذا بچه های مسجدی عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همکاری دارند و کانون هایی که در مناطق کم برخوردار جشن غدیر برگزار می کنند این غذاها در آن مناطق توزیع می شود.

رضایی ادامه داد: عید سعید غدیر خم، عید ولایت علی بن ابی طالب(ع) و جانشینی بر حقش بر پیامبر اسلام(ص)، یکی از بزرگترین اعیاد مسلمان است و در این عید به جز عیدی دادن اطعام و غذا دادن به مومنان نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

این مسئول افزود: شاید وقتی صحبت از اطعام به مومنان می شود برخی تصورشان سفره های رنگین، غذاهای آنچنانی با تعداد زیاد باشد در حالیکه می توان به راحتی و خیلی ساده با غذایی معمولی هم به اطعام مومنان پرداخت چه بسا که ثواب بیشتری نیز دارد.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری استان آذربایجان غربی برپایی ایستگاه‌های صلواتی، آذین بندی مسجد و محوطه، مسابقه های کتابخوانی، جشن های خیابانی، مداحی،  سخنرانی و مولودی خوانی از جمله برنامه‌های متنوعی است که همزمان با دهه امامت و ولایت و در ‌آستانه عید غدیر، کانون‌های فرهنگی هنری استان تدارک دیده‌اند.

 

وی هدف ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد را ضمن گرامیداشت دهه ولایت و امامت، ترویج فرهنگ غدیر عنوان کرد.