دیدار مدیر ستاد کانون های فرهنگی مساجد و مدیر کل کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
ديدار مدير ستاد کانون هاي فرهنگي مساجد و مدير کل کانون پرورش فکري آذربايجان‌غربي

دیدار مدیر ستاد کانون های فرهنگی مساجد و مدیر کل کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی

محسن رضايي، مدير ستادهماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان آذربايجان‌غربي با حضور در کانون پرورش فکري کودکان ونوجوانان استان با « زهرا آب سوران» مدير کل اين اداره ديدار و گفت‌وگو کرد.
شناسه خبر : 47357 تاریخ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۲۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد از استان آذربایجان‌غربی: «محسن رضایی »در این دیدار،به ارائه گزارشی از فعالیت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد پرداخت و افزود: در حال حاضر 1400 کانون فرهنگی و هنری در مساجد این استان در حال فعالیت هستند که هدف ما احیای کارکردهای این کانون ها بیشتر در حوزه نوجوانان و کودکان است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ادامه داد: از تعاریف مساجد در حوزه کانون فاصله گرفتیم ،از حضور دهه هشتادی و نودی ها در مساجد غافل شدیم .مدل سازی نکردیم که قشر خاکستری که فضای مجازی به آنها غلبه کرده ،درون مساجد رشد پیدا کنند. در این راستا با هم افزایی و مشخص شدن ظرفیت ها این دو ارگان بتوانیم ماهیت کانون را در مسجد تشکیل دهیم.


رضایی افزود: کادرسازی و شبکه سازی در مسجد نباید مختصص ایام خاص باشد و روزهای عادی مساجد خالی از جوانان باشند،  بلکه در تمام ایام باید برنامه هایی مناسب ذائقه نوجوانان و جوانان در مساجد در حال برگزاری باشد. تمام دستگاه ها برای بسترسازی و رشد در مسجد باید وارد میدان شوند .


مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان،با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی «مدهامّتان» ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد،گفت:  ثبت نام در این مسابقات قرآنی در هزار و 400 کانون فرهنگی و هنری استان آذربایجان غربی آغاز شده است.


(زهرا آب سوران )مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوچوانان در این دیدار، مساجد را یکی از پایگاه‌های مهم کتابخانه‌های سیار کانون عنوان کرد و افزود: تعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با کانون فرهنگی مساجد ریشه در فعالیت‌های تابستانی کانون در مناطق روستایی، کم‌برخوردار و حاشیه نشین دارد و کودکان و نوجوانان این مناطق در فصل تابستان با حضور در مساجد، تحت پوشش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون قرار می‌گیرند.


آب‌سوران همچنین از آمادگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به منظور هم‌افزایی با کانون فرهنگی و هنری مساجد در طرح‌های آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی و توسعه فعالیت‌های کتاب‌محور  در سطح مساجد استان خبر داد.