رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی ارومیه با مدیر ستاد فهمای آذربایجان غربی دیدار و گفتگو کردند
رئيس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي اروميه با مدير ستاد فهماي آذربايجان غربي ديدار و گفتگو کردند

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی ارومیه با مدیر ستاد فهمای آذربایجان غربی دیدار و گفتگو کردند

«عادل اعظم انهر» رئيس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي اروميه، با «محسن رضايي» مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان آذربايجان غربي ديدار و گفتگو کردند.
شناسه خبر : 47135 تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۳:۰۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد از استان آذربایجان غربی وبه نقل از خبرگزاری شبستان: ظهر امروز پنجشنبه، «عادل اعظم انهر» رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی ارومیه،  در دیدار با «محسن رضایی» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی در محل ستاد فهمای استان، با اشاره به شعار کمسیون فرهنگی که «حرکت جهادی به سمت اولویت ها» است، گفت: باید در انجام تمام کارها اعتقادی وارد میدان شویم و عفاف و حجاب موضوع مهمی است که امروزه دشمن هدف قرار داده است.

 

وی گفت: اولویت ها حتما باید باورهای اصیل اعتقادی باشند و گروه های سرودی که توسط خود نوجوانان خوانده می شود جنبه هویتی  پیدا می کنند که مهم است. و به سمت هویت یابی حرکت کنیم. وی ادامه داد: فرهنگسراها نباید عاملی برای تضعیف مساجد باشند، بلکه پایگاه هایی برای تقویت و پشتیبانی فیزیکی مساجد را در خود تقویت کنند.

 

این مسئول با بیان اینکه اصلی ترین سرمایه گذاری ما باید برای قشر نوجوان و جوان باشد، گفت: بهترین ظرفیت هم برای این سرمایه گذاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستند. وی ادامه داد: برنامه های اجرایی باید متمرکز و موثر باشند و در فصل تابستان دانش آموزان را آموزش دهیم تا بهترین و موثرترین کار فرهنگی صورت گیرد.

 

اعظم انهر گفت: نباید از بحث هنری کانون های مساجد غافل شویم و کانون های فرهنگی و هنری نقطه ثقل تفکرات ناب علوی و قرآنی باشند.

 

محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی، نیز گفت: نقطه طلاقی در حوزه مسجد و مدرسه ایجاد کنیم و تمام تلاش ما ساماندهی و ریل گذاری درست است.

 

وی با بیان اینکه در سطح کشور از لحاظ پوشش دهی مساجد جز رتبه های پنجم هستیم،  گفت: در سطح استان آذربایجان غربی هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد فعال هستند که از این تعداد ۳۶۰ مورد کانون شهری و روستایی در شهرستان ارومیه است.

وی افزود: مدیر کانونی که از طرف هیئت امنا و امام جماعت مسجد معرفی می شود باید شاخصه های لازم را داشته باشند و در صورت تایید ستاد مجوز فعالیت فرهنگی و مذهبی در مسجد داده می شود.

 

رضایی ادامه داد:  کادرسازی و شبکه سازی در مسجد نباید مختصص ایام خاص باشد و روزهای عادی مساجد خالی از جوانان باشند،  بلکه در تمام ایام باید برنامه هایی مناسب ذائقه نوجوانان و جوانان در مساجد در حال برگزاری باشد. تمام دستگاه ها برای بسترسازی و رشد در مسجد باید وارد میدان شوند .

 

وی با بیان اینکه در این شرایط اقتصادی  هم افزایی  ضروری است،  گفت: تمام دستگاه و ارگان های دولتی برای بسترسازی و رشد در مسجد باید وارد میدان شوند، تا با هم افزایی شعار «نهضت بازگشت به مسجد» عملی شود.

 

ایشان با بیان اینکه یکی از ارکان اصلی حضور جوانان و نوجوانان در مسجد کانون های فرهنگی و هنری است، گفت: در این راستا باید برای طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان برنامه ریزی های خاصی کرد و ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان  امسال با ۱۰۰مسجد در سطح استان تفاهم نامه همکاری امضا کردیم تا به عنوان پایگاه غنی سازی اوقات فراغت انتخاب شوند و الگو سازی کنیم و در این راستا سال بعد این تعداد مساجد را ارتقا دهیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود با اشاره به تاکید حضرت آقا در راستای تولید سروده‌هایی که ورد زبان جوانان باشند، گفت: ستاد استان در راستای فرمایش مقام معظم رهبری سه سرود فاخر را تولید کردیم و چهارمین اثر نیز با عنوان «من یه دخترم» در روز ولادت حضرت معصومه (س) و همزمان با روز دختر رونمایی خواهد شد.

 

رضایی استفاده از ظرفیت فرهنگسراها در قبال مسجد رامهم و.ضروری عنوان کرد و گفت:  هدف اصلی ما باید امروزه کودکان و نوجوانان باشند و در حوزه حجاب و عفاف نیز تمام ارگان ها باید وارد شوند.