دانش آموزان باید تربیون مسجد در مدارس باشند
دانش آموزان بايد تربيون مسجد در مدارس باشند
مدیر ستاد فهمای آذربایجان غربی بیان کرد؛

دانش آموزان باید تربیون مسجد در مدارس باشند

رضايي گفت: دانش آموزان بايد تربيون مسجد در مدارس باشند و در اين راستا بايد برنامه ريزي مناسبي براي اوقات فراغت کرد.
شناسه خبر : 46876 تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۰:۱۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی:«محسن رضایی» مدیر ستاد فهمای استان ، صبح امروزچهارشنبه (۱۳اردیبهشت ماه)در سفر دو روزه به شهرستان های پلدشت وچایپاره، درگردهمایی مدیران کانون های فرهنگی هنری شهرستان پلدشت که با حضور «علی اکبر منصوری»رئیس اداره ارشاد ومدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد  این شهرستان برگزار شد،گفت: نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در نهضت بازگشت به مسجد مهم است و در این مورد باید اهتمام ویژه ای داشته باشیم. 

وی افزود: متاسفانه کارکرد مساجد تبدیل به نمازهای یومیه شده و انسان احساس میکند اصلی ترین عنصر که باعث شکل گیری انقلاب، مدیریت انقلاب،  مدیریت جنگ و پس از جنگ بوده نقش اصلی خود را در حال از دست دادن است. 

رضایی ادامه داد:  فعالیت موسسات قرآنی خارج از مسجد، یا اجرای برنامه های هیئت ها در محوطه مساجد خطر آفرین هستند و این فعالیت ها باید در داخل مسجد صورت گیرد. و در این راستا باید برنامه ریزی مناسب داشته باشیم. 


وی در ادامه با اشاره به برنامه های فصل تابستان،  گفت: در تابستان امسال مقرر شده است که 100 کانون فرهنگی و هنری که تفاهم نامه امضا کردند طرح غنی سازی اوقات فراغت بین رده های سنی حداقل 11 تا 18سال با حضور حداقلی 5 هزار نفر تحت پوشش قرار دهیم.

  

 
این مسئول گفت: دانش آموزان باید تربیون مسجد در مدارس باشند و در این راستا باید برنامه ریزی مناسبی برای اوقات فراغت کرد. 


رضایی ادامه داد:تقارن ماه محرم با فصل تابستان فرصت مغتنمی است که از حضور روحانیون در مساجد با حضور نوجوانان و جوانان بهره ببریم. 

وی در ادامه گفت: سعی داریم که سرودهای آئینی را با ملودی های آیینی ریشه دار کنیم و تولید دو اثر «عشق من ایران» و «ای خدا سلام» نمونه ایی از این فعالیت ها است و برای روز دختر و ماه محرم نیز در حال تدوین هستیم و این سرودها هم بهانه‌ایی برای تمرین و جذب نوجوانان می شوند.

 

رضایی گفت: در تهیه بلیط برای اکران فیلم غریب به  اعضای کانون ها هستیم که بزودی در اختیار مدیران کانون قرار می دهیم. 

وی در پایان سخنان خود افزود: هزار و 400 کانون فرهنگی و هنری در سطح استان فعالیت میکنند که در حال احیا این کانون ها هستیم تا در مسیر رشد قرار گیرند. 

 

گفتنی است؛ در این نشست ساماندهی مدیران کانون،ثبت وبروزرسانی اطلاعات سایت بچه های مسجد  وهماهنگی اجرای برنامه های فرهنگی هنری ستاد مورد بحث وبررسی قرار گرفت.