بازگشت به مساجد، تذکر قرآن و مورد تاکید اهل بیت(ع) است
بازگشت به مساجد، تذکر قرآن و مورد تاکيد اهل بيت(ع) است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی بیان کرد؛

بازگشت به مساجد، تذکر قرآن و مورد تاکید اهل بیت(ع) است

نوروزي، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان غربي، به همراه محسن رضايي ، مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان ،از کانون شهداي 17شهريور در مسجد قائم شهرستان اروميه بازديد کردند.
شناسه خبر : 46853 تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۲:۵۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان غربی: «علیرضا نوروزی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی،امروز سه شنبه (12اردیبهشت ماه) در جریان بازدید از کانون های مساجد استان ،از سومین کانون سطح یک ارومیه« شهدای 17شهریور» بازدید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: موضوع مسجد به قدری در آیات الهی اهمیت دارد که به جز آیات قرآن ده‌ها حدیث و روایات معتبر از پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در اهمیت مسجد بیان شده که در موضوعات مختلف از جمله ساخت، عمران و تعمیر و حضور در مسجد و برپایی نماز در آن بیان شده است.

وی گفت:در بحث بازگشت به مساجد دو قشر به دو ظرفیت نیاز دارد، قشر اول بزرگترها، علما، مسئولین و هییت ها هستند که باید در مقابل نوجوان ها و جوان ها صبر وحوصله داشته باشند.اما قشر دوم خود نوجوانان و جوانان هستند که باید حفظ حرمت مسجد و اهل مسجد را داشته باشند.


نوروزی،خطاب به نمازگزاران مسجد خاتم افزود:کاری انجام دهید که جوانان از فعالیت‌های مسجد استقبال کنند و مساجدرا به فضایی برای تربیت نوجوانان تبدیل کنید. همه ما باید در کنار مساجد باشیم تا بتوانیم در ایجاد فضایی با نشاط در جامعه همکاری داشته باشیم.

در ادامه این دیدار «محسن رضایی» مدیر ستاد فهمای استان، با اشاره به اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت که یکی از پایگاه های اوقات فراغت کانون شهدای 17 شهریور خواهد بود،افزود: از اینکه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرهفته سه شنبه ها در یک کانون حضور پیدا می کند بسیار خوشحالیم که این بازدیدها هم برکات مادی و هم معنوی دارد.


وی ضمن ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت ها و برنامه های فرهنگی، هنری و مذهبی کانون شهدای 17شهریور گفت: مناسبت های مختلف دینی و ملی. برنامه ها وفعالیت های خوبی در این کانون اجرا و برگزار می شود که در آینده فعالیت ها رونق بیشتری خواهد گرفت.

 

گفتنی است: این کانون در سال 1383 از ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مجوز فعالیت اخذ کرده است وبا داشتن 50 عضو در سال 1401 در حوزه مختلف فرهنگی وهنری فعالیت های شاخصی را انجام دادند.