راه‌اندازی 58 پایگاه قرآنی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی
راه‌اندازي 58 پايگاه قرآني در کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان غربي
در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)؛

راه‌اندازی 58 پایگاه قرآنی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی

رضايي، از راه‌اندازي 58 پايگاه قرآني در سطح کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان غربي در راستاي لبيک به منويات مقام معظم رهبري (مد‌ظله‌العالي) و اجراي طرح «هر مسجد يک پايگاه قرآني» خبر داد.
شناسه خبر : 46257 تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۴۹

«محسن رضایی»، در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی، با اشاره به اجرای طرح «هر مسجد یک پایگاه قرآنی»، افزود:  علاوه بر فعال بودن هر مسجد، یکی ازکارهای مهم دیگر شکل گرفتن شبکه مساجد محلات و همکاری و تعامل آن ها با یکدیگر است ؛ ارتباطی که به ترویج فرهنگ قرآنی کمک میکند. با این نگاه و با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص قرار گرفتن مساجد به عنوان پایگاه قرآنی،یکی از برنامه‌های شاخص این ستاد در استان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان آذربایجان غربی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی افزود: راه‌اندازی 58 پایگاه قرآنی درکانون‌های مساجد استان در دست اقدام است؛که از مهمترین اهداف این طرح ؛تحقق منویّات رهبر معظم انقلاب در خصوق ترویج فعالیتهای قرآنی .قرار گرفتن تلاوت در خدمت تأثیرگذاری بر مستمع .انس با قرآن کریم به عنوان مقدمه ای برای تخلق و عمل به قرآن  .ترویج معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن  .ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن  .هم افزایی ظرفیتهای قرآنی کانونهای فرهنگی هنری مساجد، است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی، ادامه داد: تعداد 58کانون فرهنگی هنری در سامانه بچه‌های مسجد در پاسخ به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) جهت راه‌اندازی پایگاه قرآنی در مساجد لبیک گفتند.

ایشان ادامه داد:  به منظور شناسایی کانون های برتر این طرح، عملکرد کانونها و گزارشهای ثبت شده در سامانه بچه های مسجد مورد رصد و ارزیابی قرار گرفته و کانونهایی که عملکرد بهتری (کمی و کیفی) داشته با شند به عنوان کانون های برتر معرفی خواهند شد.

رضایی در خصوص اجرای طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی افزود: از وظایف مهم  کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان در راستای اجرای این طرح ؛ هماهنگی با امام جماعت مسجد و هئیت امنا، ارتباط با کانونهای همجوار جهت اجرای برنامه های مشترک و به اشتراک گذاشتن ظرفیتها ، برنامه ریزی و اطلاع رسانی منظم و موثر جهت حضور عموم مردم ، جذب منابع مردمی جهت اجرای برنامه ها ، مستند سازی و ثبت گزارش فعالیتها در سامانه بچه های مسجد است.