یکی از اولویت های عمیق مدیران کانونهای مساجد« اعتلای فرهنگ مسجدی» است
يکي از اولويت هاي عميق مديران کانونهاي مساجد« اعتلاي فرهنگ مسجدي» است
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عنوان کرد؛

یکی از اولویت های عمیق مدیران کانونهای مساجد« اعتلای فرهنگ مسجدی» است

«حجت الاسلام منصور امامي» گفت: با نگاهي بسيار عميق درباره مسجد و فعاليت هاي مسجدي حرف بزنيد و براي رشد و اعتلاي فرهنگ مسجدي تلاش کنيد.
شناسه خبر : 45303 تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۸:۵۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) آذربایجان‌غربی: حجت الاسلام «منصور امامی» امروز (دوشنبه 15اسفند) در نشست صمیمانه مدیران معمم کانون های مساجد ارومیه که بمناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: کار مسجدی از اولویت های ماست و باید با نگاهی بسیار عمیق بدان نگریسته و برای رشد و اعتلای فرهنگ مسجدی تلاش کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: سه نوع نگاه نسبت به مسجد داریم که اولی مدیریت مسجد است که به شکل و محتوا ازجمله محتوا های مناسبتی و محتوای های ویژه توجه دارد.

وی افزود: دومین نیاز مساجد، مدیریت از مسجد است که در این طرح کل سکنه‌ها و اهالی محله باید مورد برنامه ریزی قرار گیرد و همه ظرفیت های مسجد مورد ارزیابی قرار می گیرد و با استفاده از این ظرفیت برای حل مشکلات محله استفاده می شود.

وی با بیان اینکه اگز محتوای ویژه در مساجد تقویت شود کاری بسیار فاخر خواهد بود، تصریح کرد: روحانی مسجد با توجه به مطالعاتی که دارد با سخنرانی های مدون و برنامه ریزی شده می تواند یک عنوان به مسجد خود اختصاص دهد و هر مسجد معروف به یک عنوان خاص باشد و هر کس برای یافتن جواب موضوع خودش یک مسجد خاص را انتخاب کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: مسجد ماکتی کوچک از حکومت اسلامی که مردم در آن میدان دار هستند و محلات به محوریت مسجد به دنبال مدیریت آن محله و حل مشکلات هستند.

وی گفت: مدیریت بر مسجد سومین مسئله در مسجد می باشد که وظیفه حاکمیت است و هر اجتماعی نیاز به قانون دارد و مسجد نیز از این قانون مستثنا نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: سند راهبری مسجد توسط اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی نوشته شده و در اختیار مسئولین قرار گرفته است و البته برخی ها معتقدند باید برنامه های مسجد از سوی تهران ابلاغ شود تا اجرا کنند..

 

وی اضافه کرد: اگر مسجد به مکانی تبدیل شود که نیاز های مردم در آن شناسایی و رفع می شود، بدون شک به یک پایگاه بی بدیل تبدیل می شود.

این مسئول در خاتمه گفت: کانون های مساجد به عنوان سنگر های فرهنگی می توانند با همکاری سازمان تبلیغات زمینه رشد و شکوفایی دوباره مساجد را فراهم آوردند.

گفتنی است، در پایان این نشست از تمامی اعضای حاضر و مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در راستای حمایت های همیشگی این سازمان از کانون های مساجد تجلیل شد.