مدیران معمم کانون‌های مساجد کار فرهنگی مسجد را راهبری می‌کنند
مديران معمم کانون‌هاي مساجد کار فرهنگي مسجد را راهبري مي‌کنند
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی؛

مدیران معمم کانون‌های مساجد کار فرهنگی مسجد را راهبری می‌کنند

رضايي گفت: روحانيون پرچمدار هدايت فعاليت‌ها در مساجد و کانون‌ها بوده و راهبري مردم در اين عرصه را به عهده دارند.
شناسه خبر : 45279 تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان آذربایجان‌غربی: «محسن رضایی» امروز دوشنبه 15 اسفند ماه در نشست صمیمانه‌ای که به مناسبت «18اسفند» سی‌اُمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، گفت: روحانیون پرچمدار هدایت در مساجد و کانون‌ها هستند و راهبری مردم را به عهده گرفته اند و کانون‌‌ها و مساجدی که روحانیت در آن راهبر بودند نتایج مطلوب با دست آمده است و وحدت رویه در حوزه فرهنگ به دست می آید.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی تصريح کرد: مهم‌ترین هدف کانون‌های مساجد ایجاد بستری برای انسان سازی است؛ کانون ‌ها می توانند نقش بی بدیلی را در جامعه ایفا کنند.

وی گفت: دوران کرونا و تعطیلی برخی برنامه های مساجد،شاهد  کوچ گسترده نوجوانان و جوانان به فضای مجازی بودیم؛ متاسفانه بستر فضای مجازی به قتلگاه جوانان تبدیل شد؛ بنابراین امروز رویکرد کانون‌های مساجد احیای نقش واقعی آن‌هاست که باید از همه ظرفیت ها در راستای تقویت بنیه اعتقادی نسل جوان بهره مند شویم.

رضایی گفت: کانون‌های مساجد در حوزه ها و رشته های مختلفی نظیر سرود، ورزش و اردوهای نوجوانان ورود پیدا کرده اند و در این مسیر نهادها، سازمان و مراکز مختلف نظیر آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی و دیگر مجموعه فرهنگی می توانند با کانونها همکاری کرده و تاثرگذار باشند؛ چنانکه نتیجه این همکار را در اجتماع هزاران نفری دهه هشتادی‌های ارومیه دیدیم.

وی در بخش دیگری از سخنانی خود افزود: برای تابستان که ایام تعطیلات مدارس است برنامه ریزی گسترده ای کرده ایم و ویژه برنامه هایی را در قالب رواق «ترنج» طراحی کرده ایم.