18 اسفند؛ فرصت مناسبی برای شناساندن سنگرهای فرهنگی و مذهبی است
18 اسفند؛ فرصت مناسبي براي شناساندن سنگرهاي فرهنگي و مذهبي است
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد آذربایجان غربی؛

18 اسفند؛ فرصت مناسبی برای شناساندن سنگرهای فرهنگی و مذهبی است

رضايي گفت: کانون هاي مساجد در راستاي توليد فرهنگ در کنار مساجد، تلاشي شبانه‌روزي دارند و 18 اسفند فرصتي براي شناساندن اين سنگرهاي فرهنگي و مذهبي است.
شناسه خبر : 45171 تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۰:۴۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان آذربایجان غربی:«محسن رضایی»  در نشست صمیمانه با  مدیران کانون های شهرستان ارومیه که ه بمناسبت سالروز تاسیس کانون های مساجد برگزار شده بود، طی سخنانی بیان کرد: کادرسازی های لازم برای ایجاد بستر رشد کانون های مساجد فراهم آمده است و اکنون زمان آن است که آستین های همت خود را برای رشد و ارتقای این مکان های فرهنگی و مذهبی بالا بزنیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه کانون های مساجد بستر مناسب رشد و اعتلای فرهنگی جوانان هستند، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی در جامعه حاکم است و همه می دانیم که مسایل و مشکلات اقتصادی بر تمام جنبه های زندگی تاثیر داشته و فرهنگ و کار مذهبی نیز از این مهم مستثنی نیست، با این وجود بر ماست از این برهه حساس و سخت تاریخ سربلند بیرون آییم و مسیر را برای جوانان در مساجد فراهم کنیم.

وی گفت: در راستای بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های مساجد، سلسله برنامه ها و فعالیت هایی در نظر گرفته شده است که از جمله آنها می توان به دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دیدار بانوان مدیر کانون و فعالان مسجدی با مدیر کل بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی و دیدار روحانیون کانونی و همچنین رابطین کانون های شاخص و فعال با مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اشاره کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی، در ادامه از برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های مساجد در ارومیه خبر داد و گفت: این مراسم  18اسفندماه با حضور مسئولین استان ، ائمه جماعات، مدیران و رابطان کانون های فرهنگی هنری و اصحاب مساجد آذربایجان غربی در مجمع فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: همچنین نمایشگاه بزرگ توانمندی و دست آوردهای کانونهای مساجد استان در حوزه صنایع دستی، محصولات سنتی (جوامع محلی)، داروهای گیاهی، فیلم کوتاه، سرود و نمایش .درشهرستان ارومیه (مصلی امام خمینی ره) ،همزمان با نماز جمعه این شهرستان و درمهاباد (سالن وحدت شهرداری) ، برگزار می شود.

 

رضایی با بیان اینکه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان حسن ختام دیدار های اعضای کانون ها خواهد بود، تصریح کرد: امیدواریم در این دیدار ها بتوانیم توانمندی ها و ظرفیت های کانون های مساجد را به شایستگی معرفی کنیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان آذربایجان غربی گفت: همچنین جمعی از هنرمندان عضو کانون های مساجد نیز با مدیر کل حوزه هنری استان دیدار و تبادل نظر خواهند کرد.