کانون‌های مساجد آذربایجان غربی از فعال‌ترین‌ها کانون‌ها در سطح کشور محسوب می‌شوند
کانون‌هاي مساجد آذربايجان غربي از فعال‌ترين‌ها کانون‌ها در سطح کشور محسوب مي‌شوند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

کانون‌های مساجد آذربایجان غربی از فعال‌ترین‌ها کانون‌ها در سطح کشور محسوب می‌شوند

نوروزي، در نشست صميمانه با برخي مديران و رابطين کانون‌هاي مساجد اروميه گفت: کانون‌هاي مساجد آذربايجان غربي از فعال‌ترين‌ها کانون‌ها در سطح کشور محسوب مي‌شوند.
شناسه خبر : 45141 تاریخ انتشار : ۹ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۱۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) آذربایجان غربی ، «علیرضا نوروزی» در نشست صمیمانه با برخی مدیران و رابطین کانون های مساجد شهرستان ارومیه که امروز(سه‌شنبه 9 اسفند) در محل سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: خوشبختانه امروز کانون های مساجد آذربایجان غربی بسیار پویاتر و پرتلاش تر از همیشه در حال فعالیت هستند که این استان را به استان برتر تبدیل کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: با هم اندیشی در رابطه با تجربیات یکدیگر، امیدواریم بتوانیم بار دیگر مساجد را به کارکرد اصلی خود که در روزگاران گذشته داشت نزدیک تر کنیم.

وی با بیان اینکه کارکرد مساجد در گذشته کمی متفاوت تر بود، تصریح کرد: این اتفاق یا به علت بی‌اعتمادی مردم به روحانیت و یا به علت وابستگی مساجد به نهاد های دولتی است که به نظر بنده دلیل دوم بسیار پررنگ تر است.

این مسئول ادامه داد: در گذشته وقتی روحانی مسجد در پای منبر اعلام می کرد که نیازمند کمک مردم است بدون شک آن نیاز برطرف می شد و ما نیازمند این همدلی و اتحاد هستیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: اگر امروز وضعیت حجاب در جامعه قابل قبول نیست زیرا تمام مسولان فرهنگی به خوبی کار فرهنگی نکرده اند و یا اینکه کار فرهنگی را درست به فعلیت نرسانده ایم و راه را کج رفته ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: باید سعی کنیم جوانان و نوجوانان را به مساجد جذب کنیم که برای رسیدن به این مهم ابتدا باید روحانی مسجد پای کار باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسات مکرر می تواند زمینه ساز اتفاق های بزرگ در کانون ها باشد، تصریح کرد: کانون ها با برگزاری جلسات چند نفری و همفکری و تبادل اطلاعات و تجربیات می توانند کارهای فخری را به مرحله اجرا بگذراند.

گفتنی است: در پایان جلسه مدیر کل مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومنی به کانون های حاضر درجلسه در راستای برگزاری برنامه های نیمه شعبان و 18 اسفند اهدا کرد.