روایتگری نوجوان مسجدی از عشق به سردار دلها با ساخت فیلم کوتاه «رفیق شهیدم»/ناامیدی در کار مسجدی و کانونی وجود ندارد
روايتگري نوجوان مسجدي از عشق به سردار دلها با ساخت فيلم کوتاه «رفيق شهيدم»/نااميدي در کار مسجدي و کانوني وجود ندارد
ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان آذربایجان غربی گزارش می‌دهد؛

روایتگری نوجوان مسجدی از عشق به سردار دلها با ساخت فیلم کوتاه «رفیق شهیدم»/ناامیدی در کار مسجدی و کانونی وجود ندارد

«يوسف خدادادي» نوجوان هنرمندِ عضو در کانون شهيد «محمودرضا بيضايي» است که تلاش کرده است روايتي متفاوت از سردار دلها را در قالب فيلم کوتاه جديد خود با نام «رفيق شهيدم» ارايه کند؛ او با وجود مشکلات فراوان در ساخت اين فيلم کوتاه مي‌گويد: نااميدي در کار مسجدي و کانوني وجود ندارد.
شناسه خبر : 44915 تاریخ انتشار : ۱ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۳۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان آذربایجان غربی: «یوسف خدادادی»عضو کانون فرهنگی هنری شهید مدافع حرم «محمودرضا بیضایی» شهرستان تکاب که این روزها هجدهمین بهار عمر خود را سپری می‌کند؛ در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اقدام به ساخت دومین فیلم کوتاه خود به نام «رفیق شهیدم» کرد تا از این منظر روایتگر جان‌فشانی سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» باشد.

«یوسف خدادادی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان آذربایجان غربی بیان کرد: نقطه آغاز ساخت دومین فیلم کوتاه تولیدی کانون شهید «محمودرضا بیضایی» در واقع از «طرح پیوند مسجد و مدرسه» شکل گرفت، ما پس از ساخت و تولید اولین فیلم کوتاه تولیدی کانون با عنوان «453» و استقبال فراوان و انتشار گسترده آن؛ تصمیم گرفتیم که تولید فیلم کوتاه در کانون تبدیل به رویکردی ادامه‌دار شود.

این فعال مسجدی گفت: مشوق اصلی من در تمام کارها و اقدامات کانونی و فرهنگی مادر و پدرم هستند و در این میان مادرم نقش بسزایی داشت، به طوری که به پیشنهاد او بود که تصمیم گرفتیم سرودی به مناسبت ایام سومین سالگرد شهادت سردار دلها آماده کنیم.

خدادادی تصریح کرد: در این راستا جلسات تمرین را آغاز کرده و در نخستین جلسه، تست صدا در مدرسه د«کتر انوری» کلید خورد؛ در این میان از افراد مختلفی تست گرفتیم و البته تحقیقات متنوعی داشتیم تا اینکه صدای زیبای «ابوذر روحی» در اثری با عنوان «رفیق شهیدم» را شنیدیم، البته در گذشته نیز با وی همکاری داشتیم و سرود سلام فرمانده، کاری مشترک بود که در گذشته با همراهی این هنرمند به سرانجام رسانده بودیم.

رابط کانون فرهنگی هنری شهید «محمودرضا بیضایی» افزود: در این راستا تعداد 15 نفر از دانش‌آموزان کلاس سومی مدرسه دکتر انوری را برای شرکت در گروه سرود انتخاب کرده وتصمیم گرفتم که آنها را در کانون  مسجد عضو کنم و یک فیلم کوتاه دیگر با شرکت این دانش آموزان تولید کنم تا پُلی برای تحقق طرح ( پیوند مسجد و مدرسه) باشد.

 وی ادامه داد: درمرحله اول تصمیم گرفتم همین جلسات تمرین سرود را به تصویر بکشم؛ بنابراین شروع به فیلمبرداری سکانس ها کردم تا بالاخره فیلم 3 دقیقه ای که خودم نیز در آن نقش داشتم شکل گرفت.

 خدادادی خاطر نشان کرد: دوربینی که با آن فیلمبرداری آثار « 453» و «رفیق شهیدم» را انجام دادم، در واقع دوربین امانتی مدل  «Canon-D 700» و متعلق به اداره آموزش و پرورش شهرستان تکاب بود اما بالاخره کار فیلمبرداری به پایان رسید هرچند که در نهایت با انتقاداتی هم مواجه شد و در آن برهه حقیقتا مستاصل شده بود اما نا امید نشدم چراکه در کار مسجدی و کانونی، واژه نا امیدی جایگاهی ندارد.


خدادادی ادامه داد: واقعیت این است که پروژه فیلم کوتاه «رفیق شهیدم»  از سخت ترین فعالیت های کانون بودو  فیلمبرداری این اثر حدود 3 ماه و تدوین نیز 3 روز به طول انجامید؛ در چنین شرایطی به قول معروف ذهن‌آم قفل شده بود و همراهی ام نمی کردند؛ در چنین شرایطی برای مدتی کار فیلمبرداری را متوقف کردیم و تصمیم گرفتیم این فیلم را نسازیم! حتی با مسئول روابط عمومی کانون استان تماس گرفتم و این مساله را اطلاع دادم آن هم با وجودی که قبلا قول ساخت فیلم کوتاه «رفیق شهیدم» را داده بودم، مساله این بود که حمایت نمی شدیم.

این هنرمند فعال مسجدی افزود: اما نیمه شبی از ایام فاطمیه بود؛ در اندیشه اتفاقات اخیر و مشکلات پیرامون ساخت فیلم بودم، اما به بی بی دوعالم حضرت زهرا (س) متوسل شدم. بعد از مدتی، گویی همه‌چیر برایم از نو آغاز شد؛ شروع به نوشتن فیلمنامه کردم؛ اثری که روایت‌گر یکی از دانش‌آموزان است که متوجه نزدیک شدن سالگرد شهادت سردار دلها شده و این مساله را در قالب‌های مختلف یادآوری می کند؛  نیمکت کنار او خالی است و در نتیجه عکس سردار را روی نیمکت قرار می دهد و یعنی در جایگاه رفیق و همکلاسی که از داشتن اش محروم است و... .

گزارش از : حامد قربانپور