کانون‌های مساجد شهرستان ارومیه با اجرای پویش «قرار ما مسجد دوباره میسازیم» به یاری مردم خوی شتافتند
کانون‌هاي مساجد شهرستان اروميه با اجراي پويش «قرار ما مسجد دوباره ميسازيم» به ياري مردم خوي شتافتند
در پی وقوع زلزله در شهرستان خوی؛

کانون‌های مساجد شهرستان ارومیه با اجرای پویش «قرار ما مسجد دوباره میسازیم» به یاری مردم خوی شتافتند

رضايي گفت: با اجراي پويش «قرار ما مسجد دوباره ميسازيم»، اعضاي کانون‌هاي مساجد شهرستان اروميه، آماده اسکان زلزله زدگان شهرستان خوي هستند.
شناسه خبر : 44144 تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۱:۱۲

«محسن رضایی» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) آذربایجان غربی، با بیان اینکه مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ارومیه در راستای وظیفه شرعی و انسانی خود با اجرایی‌شدن پویش «قرار ما مسجد دوباره میسازیم » به زلزله زدگان خوی یاری می رسانند، افزود: این کمک ها در قالب اسکان و گردآوری کمک‌های مردمی برای ارسال به مناطق آسیب‌دیده شهرستان خوی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان آذربایجان غربی افزود: در این میان کانون  زینب کبری (س) از شهرستان میاندوآب و کانون های «نورالانوار» مسجد حضرت مهدی(عج)، «بنت الهدی» مسجد اسماعیل بیگ، «لیلة القدر»مسجد چاوشان ارومیه، آماده اسکان مردم زلزله زده خوی هستند.

 

وی ادامه داد: مردم زلزله زده خوی می توانند برای اسکان موقت با در دست داشتن شناسنامه در مسجد، حسینیه و شبستان ویا محیط کانون این مساجد اسکان یابند.

 

رضایی با بیان اینکه هر کدام از این کانون ها در مسجد می توانند 600 نفر را اسکان دهد، تصریح کرد: آشپزخانه این مساجد با کمک اعضای کانون آماده پخت غذای گرم برای 500 تا یک هزار نفر است.

 

این مسئول ادامه داد: در پی هماهنگی های انجام شده از طرف موسسه و کانون حضرت خدیجه(س) قم و برنامه تلویزیونی سمت خدا، گوشت مورد نیاز برای کانون های نام برده ارسال می شود.

رضایی گفت: این مساجد دارای چایخانه، حمام و سرویس بهداشتی مجزا برای خواهران و برادران است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی با بیان اینکه پذیرایی از مردم خوی وظیفه شرعی ماست، تصریح کرد: این مساجد دارای بخاری، هیتر، اجاق گاز و آشپزخانه است که امیدواریم بتوانیم آرامش و آسایش نسبی را برای این مردم فراهم کنیم