بچه‌های مسجد با حضور در زورخانه «تختی» ارومیه با آداب و رسوم ورزش پهلوانی آشنا شدند
بچه‌هاي مسجد با حضور در زورخانه «تختي» اروميه با آداب و رسوم ورزش پهلواني آشنا شدند

بچه‌های مسجد با حضور در زورخانه «تختی» ارومیه با آداب و رسوم ورزش پهلوانی آشنا شدند

اعضاي کانون فرهنگي هنري (شهداي 17 شهريور) مسجد خاتم اروميه، با حضور در زورخانه «تختي» اروميه، ضمن بازديد از بخش هاي مختلف اين زورخانه با آداب و رسوم ورزش پهلواني آشنا شدند.
شناسه خبر : 43978 تاریخ انتشار : ۸ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۰۶

«مهدی محمودی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان آذربایجان غربی، با اشاره به برنامه های بزرگداشت ایام‌الله «دهه فجر» در کانون فرهنگی هنری «17 شهریور» اظهار کرد: همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جمعی از اعضای کانون در قالب برپایی اردوی فرهنگی؛ از زورخانه پهلوانی «تختی »ارومیه بازدید کردند و با آداب و رسوم این ورزش باستانی آشنا شدند.

رابط کانون فرهنگی هنری «17 شهریور» افزود: در این بازدید، بچه های مسجد با موارد مختلف مرتبط با این ورزش باستانی، از جمله جایگاه رزم در ورزش و همچنین حرکات گوناگون آن، آشنا شده و در ادامه از قسمت‌های مختلف این زورخانه، نظیر  نمایش عکس‌های پهلوانان و پیشکسوتان صاحب‌نام، ابزارآلات ورزشی از قبیل (میل، کباده و تخته شنا) ضرب، ابزار و آلات پهلوانی تزیینی چون شمشیر و سپر بازدید کردند.

محمودی تصریح کرد: در ادامه این بازدید برخی از اعضای کانون 17 شهریور ارومیه، ضمن ابراز علاقه مندی نسبت به شرکت در دوره های این ورزش باستانی، اقدام به ثبت نام در دوره‌های روزخانه کردند.

رابط کانون فرهنگی هنری 17 شهریور ، در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به اهداف برگزاری این اردو گفت: آشنایی نوجوانان و جوانان مسجد با ورزش باستانی پهلوانی و زورخانه‌ای، قرار گرفتن در محیط و حال و هوای خاص زورخانه که عجین شده با روحیه آزادگی و جوانمردی پهلوانان است، از مهمترین اهداف برگزاری این اردو بود.

گفتنی است در پایان، ورزشکاران ورزش پهلوانی و زورخانه ای و مرشدهای حاضر در زورخانه، اقدام به اجرای برنامه ای ویژه اعضای کانون کردند.