مدیران کانون‌های مساجد در عرصه جهاد فی‌سبیل‌الله خود در مساجد، استوار گام بردارند
مديران کانون‌هاي مساجد در عرصه جهاد في‌سبيل‌الله خود در مساجد، استوار گام بردارند
نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان میاندوآب بیان کرد؛

مدیران کانون‌های مساجد در عرصه جهاد فی‌سبیل‌الله خود در مساجد، استوار گام بردارند

حجت الاسلام والمسلمين حسن زاده گفت: مديران کانون‌هاي مساجد بايد در عرصه جهاد في سبيل‌الله در مسجد با گام‌هاي استوار فعاليت کنند.
شناسه خبر : 43857 تاریخ انتشار : ۱ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۱۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان آذربایجان غربی: همایش جهاد تبیین با حضور حجت الاسلام والمسلمین  «حمید حسن زاده» نماینده ولی وفقیه وامام جمعه شهرستان میاندوآب، «محسن رضایی» مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی و برخی از مدیران و رابطین  کانون های مساجد و مسئولان ادارات این شهرستان، به همت دفتر منطقه ویژه کانون های مساجد میاندوآب، روز پنجشنبه 29 دی ماه در سالن اداره ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن‌زاده، در این همایش با بیان اینکه مسجد علاوه بر اینکه محور است؛ محورساز نیز هست، افزود: اولین اقدام رسول خدا (ص) پس از هجرت به یثرب آن روزگار، ساخت مسجد بود؛ چنان که در بدو ورود به محدوده یثرب، مسجد قبا را احداث کردند.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه شهرستان میاندوآب گفت: در دوره های گذشته مساجد پایگاهی برای مشارکت و فعالیت در عرصه دفاع مقدس بود اما امروز صحنه تغییر کرده است؛ در مسجد باید برنامه ریزی شود تا تقوای الهی در آن جاری شود .

وی با اشاره به برخی کلیدواژه های مهم رهبر معظم انقلاب در جمع روحانیون استان خراسان شمالی در ۱۹ مهرماه ۱۳۹۱ افزود: معظم له فرمودند: «من سفارش کنم که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج ...این کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید»، سخنان مقام عظمای ولایت موید این مساله است که مساجد باید احیا شوند.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه شهرستان میاندوآب خطاب به مدیران ورابطین کانون های مساجد این شهرستان افزود در مسئولیت فی سبیل الله که  در مساجد برعهده دارید استوار باشید، همانند خودتان عرصه را برای نوجوانان و جوانان فراهم کنید تا بتوانند در جهاد تبیین قدمی بردارند وبا  ایثار و از خودگذشتگی، همانند اشخاصی باشند که در جبهه های جنگ در مقابل دشمن حقیقی با تمامی توان مبارزه کردند.

وی تصریح کرد: همدلی در محیط مسجد از ضروریات اولیه در مدیریت مسجد است؛ مسجدی آباد و پرشور است که سایر ارکان فعال در آن، از جمله  کانون‌ فرهنگی هنری، پایگاه مقاومت بسیج، هیات امناء، روحانی مسجد و ... دست در دست هم داده و اهداف الهی را دنبال کنند.

در ادامه این همایش «محسن رضایی» ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س) ،هفته زن و روز مادر بیان کرد: مساجد کانون‌های فکری جامعه هستند که می‌توانند در امر جهاد تبیین کمک کنند؛ امروز دشمن تمام تلاش‌اش را می‌کند تا با ارایه اطلاعات غلط ما را به راهی اشتباه از آنچه هدفمان است، جلو ببرد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی با بیان این‌که هزار و 370 نفر مدیر کانون در سطح استان فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را برنامه ریزی می‌کنند، ادامه داد: با همگرایی و هم افزایی فعالان فرهنگی می توان در راستای جهاد تبیین گام های موثری برداشت.

رضایی افزود: جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری و یکی از ضرورت های جامعه امروز ما است، دشمن با تمام توان و با ابراز رسانه، فضای مجازی و هنر به جنگ اعتقادات دینی ما آمده و در این خصوص نوجوانان و جوانان ما را هدف قرار داده است.

در پایان مراسم از مدیر کانون فرهنگی  هنری  (آل عبا)  مسجد باب الحوائج و مدیر کانون  (فتح المبین) مسجد جامع قره ورن این شهرستان تجلیل شد.

گفتنی است: شهرستان میاندوآب  با دارا بودن 220 کانون فرهنگی هنری مسجد، حضورو فعالیت گسترده ای در زمینه‌های فرهنگی، هنری، دینی و قرآنی دارد.