کانون‌های فرهنگی هنری از مهمترین چرخ دنده‌های احیای مساجد هستند
کانون‌هاي فرهنگي هنري از مهمترين چرخ دنده‌هاي احياي مساجد هستند
نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان خوی؛

کانون‌های فرهنگی هنری از مهمترین چرخ دنده‌های احیای مساجد هستند

حجت الاسلام قاسمخاني در ديدار با مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد آذربايجان غربي بيان کرد: يکي از مهمترين چرخ دنده هاي احياي مساجد کانون هاي فرهنگي هنري هستند که در مساجد فعاليت دارند.
شناسه خبر : 42253 تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۲۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) آذربایجان غربی: «محسن رضایی» سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی،  امروز (سه شنبه24 آبان ماه) در جریان سفر به شهرستان خوی با حجت الاسلام «حجت قاسمخانی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قاسمخانی در این دیدار با اشاره به کارکرد مساجد پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: پایگاه های مقاومت بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد با پیروزی انقلاب اسلامی، فعال شدند و نقش مهم و ارزشمند خود را به ویژه در عرصه پشتیبانی از جبهه ها و موفقیت‌های دوران دفاع مقدس ایفا کردند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان در جدا نگاه داشتن مردم از مساجد گفت: با توجه به تأثیرگذاری گسترده مساجد در هدایت انسان‌ها، این مکان‌ها موردتوجه دشمنان قرارگرفته و تلاش می‌کنند با تبلیغات سوء، مردم را از این مکان‌های مقدس دور نگه دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاسمخانی با بیان اینکه، رسیدن به جامعه و خانواده تراز اسلامی  باید از طریق مساجد شکل گیرد ، افزود: در چنین شرایطی وظیفه ماست که راهی پیدا کنیم تا مساجد همچون گذشته پررونق و پویا باشد. مساجد باید فعال و با مدیریتی مطلوب در میان اقشار مختلف مردم نقش‌آفرین باشد تا گرفتار غربت و مظلومیت نشود.

نماینده ولی فقیه در شهرستان خوی یکی از مهمترین چرخ دنده های احیا مساجد را کانون های فرهنگی هنری مساجد برشمرد وافزود: موفقیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد  در همراهی با امام جماعت مسجد و هماهنگی با پایگاه بسیج و هیئت امناء مسجد است که شهرستان خوی به واسطه عقبه‌ای که دارد در بحث فعالیت های شهرستانی خوب درخشیدند.

وی افزود: انرژی بالا و ابتکار خصوصیت جوانی است، بنابراین باید جوانانی که  در عرصه های مختلف ظرفیت دارند را شناسایی کرده و از استعداد آنها در حوزه فعالیت ها بهره مند شویم

گفتنی است: در این مراسم که با حضور مدیر و کارشناسان ستا فهما آذربایجان غربی برگزار شد از حمایت های ارزشمند امام جمعه شهرستان خوی از کانون های مساجد و توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی تجلیل شد.