گرامیداشت 19 مهر و هفته وحدت در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی/از دیدار با امام جمعه اهل سنت ارومیه تا تکریم خانواده شهدا
گراميداشت 19 مهر و هفته وحدت در کانون‌هاي مساجد آذربايجان غربي/از ديدار با امام جمعه اهل سنت اروميه تا تکريم خانواده شهدا

گرامیداشت 19 مهر و هفته وحدت در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی/از دیدار با امام جمعه اهل سنت ارومیه تا تکریم خانواده شهدا

رضايي، در جريان برگزاري نشست خبري گراميداشت 19 مهر (سالروز بيانات مقام معظم رهبري در مورد کانون‌هاي مساجد) و هفته وحدت؛ ديدار با امام جمعه اهل سنت اروميه و تکريم از خانواده شهدا را از جمله اقدامات ستاد فهماي استان آذربايجان غربي در گراميداشت اين ايام برشمرد.
شناسه خبر : 41384 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۰۲

به  گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از آذربایجان غربی: «محسن رضایی » طی نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه های هفته وحدت و19 مهر «سالروز بیانات مقام معظم رهبری در مورد کانون های فرهنگی هنری مساجد» پرداخت.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان آذربایجان غربی ادامه داد: به مناسبت بزرگداشت ۱۹ مهر و طبق بیانات مقام معظم رهبری در راستای حمایت مسجد، منویات ایشان‌ راسرلوحه‌ها و شاه بیت اهداف کانون‌های مساجد استان قرار گرفته میدهیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری سفارش کرده‌اند کانون‌های فرهنگی هنری را فراموش نکنید بد است بین بسیج و مساجد اختلاف به وجود آید برایش کار و تحقیق کنید.


رضایی با توجه به بیانات رهبری که «با روی خوش پذیرای جوانان باشید» عنوان کرد: بسیج به عنوان عنصر فعال و کنش‌گر نقش موثری در این حوزه ایفا می‌کند.


محسن رضایی افزود: در حال حاضر بیش از 20 هزار جوان 12 تا 18 ساله استان در برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی مشارکت داشته و برای توانمدسازی آنها و استفاده از ظرفییت های این کانون ها برنامه های ویژه در نظر گرفته شده است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی افزود: در فضای کنونی با نسل‌های بعد انقلاب و دهه ۹۰ و ۸۰ مواجه هستیم و رسالت مساجد  در این برهه به عنوان پایگاه فرهنگی و هنری نقش خود را نشان می‌دهد.


رضایی با اشاره به اینکه در هفته وحدت قرار گرفته‌ایم و مصادف شدن این هفته گران قدر با ۱۹ مهر نشان گر این است که اصل رسالت به پیامبر واگذار شد و پیامبر اعظیم و شأن اسلام کار خود را در مسجد شروع کرد و بایستی دانست که مسجد تنها محل عبادت و اجرای برخی مراسمات نیست و این مکان مقدس می‌تواند نقش موثری در مسایل فرهنگی ایفا کند.


وی تاکید کرد: با توجه به تقارن هفته وحدت با ۱۹ مهر، اجرای برنامه‌هایی در راستای بیانات مقام معظم رهبری را برنامه ریزی کردیم چنانکه در این هفته جشن‌های کانونی با مشارکت همه کانون ها برگزار خواهد شد علاوه بر این، پنج کانون منتخب اهل سنت در مناطق مختلف هم میزبان برنامه‌های متنوع خواهند بود.


رضایی یادآور شد: در هفته وحدت امسال بر خلاف سال‌های گذشته که دیدار از خانواده شهدا داشتیم امسال در این هفته بر سر مزار یک شهید اهل سنت و یک شهید اهل تشیع همراه با خانواده شهیدان و روایت گر جنگ حضور یافته و در آنجا از خانواده این دو شهید بزرگوار تجلیل خواهیم کرد.


وی دیدار با امام جمعه اهل سنت ارومیه، حضور در کانون‌های اهل سنت، برگزاری محفل انس با قرآن در شهرستان‌های میاندوآب، مهاباد و خوی با دعوت از قاریان برجسته قرآن آذربایجان‌غربی و همچنین برگزاری جشن هفته وحدت در فرهنگسرای قرآن و عترت ارومیه با حضور گروه‌های هنری و دف‌نوازان، روحانیان اهل سنت از دیگر برنامه‌های هفته وحدت امسال کانون مساجد است.


رضایی در ادامه به سطح بندی کانون‌ها نیز اشاره کرد و افزود: سطح بندی کانون‌ها، افزایش سواد رسانه‌ای و گسترش برنامه‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان است.


وی تهیه و تولید سرود و همچنین تئاتر را از دیگر برنامه‌های پیش روی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دانست و اظهار کرد: سعی شده در این حوزه‌ها تلاش بیشتری صورت گیرد.