برپایی موکب نذر قدم‌های زینب (س) در مرز تمرچین نقطه شروع یک حرکت فرهنگی بزرگ بود
برپايي موکب نذر قدم‌هاي زينب (س) در مرز تمرچين نقطه شروع يک حرکت فرهنگي بزرگ بود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی؛

برپایی موکب نذر قدم‌های زینب (س) در مرز تمرچین نقطه شروع یک حرکت فرهنگی بزرگ بود

نوروزي در ديدار با مدير و کارشناسان ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد استان آذربايجان غربي، با اشاره به فعاليت‌هاي اين مجموعه در کنگره عظيم اربعين حسيني، موکب «نذر قدم‌هاي زينب (س)» در مرز تمرچين را به عنوان آغاز يک حرکت فرهگي بزرگ توصيف کرد.
شناسه خبر : 40878 تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۳۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) آذربایجان غربی: «علیرضا نوروزی» مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی، یکشنبه 27 شهریور ماه در دیدار با مدیر وکارکنان ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد این استان، ضمن تقدیر از برنامه های فرهنگی اجرا شده در موکب «نذر قدم های زینب(س)»،  گفت: کار فرهنگی با یک نقطه شروع می شود و برنامه ها و فعالیت های فرهنگی موکب نذر قدم های زینب (س)، نقطه شروع حرکت های فرهنگی بزرگ و تاثیر گذار در استان بود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی تصریح کرد: تلاش در راستای ترویج ومعرفی شاخصه فرهنگی کانون های مساجد، ارزشمند است و هرچه این شاخصه‌های فرهنگی در بین آحاد مختلف جامعه بیشتر رسوخ کند، نتایج بهتری خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ در مباحث خود عنوان کرد که «مسجد باید محور فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشد، به همین دلیل ما شعار خود را بازگشت به مساجد قرار دادیم و معتقدیم باید فعالیت‌های فرهنگی و هنری را به مسجد برگردانیم»؛ با توجه به تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ باید الگو پروری در مساجد شکل بگیرد و نوع فعالیت‌های کانون های مساجد با معیارها  وشاخص های مسجد تراز اسلامی شکل بگیرد.


نوروزی در ادامه خطاب به کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان آذربایجان غربی اظهار کرد: شما صاحب مجموعه ای مسجدی هستید، باید نام کانون های مساجد حفظ شود، کانون های فرهنگی هنری مساجد برگرفته از نام مسجد است و مسجد نیز آمیخته از بحث دین و مهدویت است؛ مقدمه‌سازی ظهور به عهده ما شیعیان، خصوصا متولیان مساجد نهاده شده است.

 

بر پایه این گزارش، در ادامه «محسن رضایی» سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجدپ استان در این دیدار، گزارشی از فعالیت ها و برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ارائه داد.