حضور نسل جوان در مسجد منجر به شکل‌گیری هویت اجتماعی آنان می‌شود
حضور نسل جوان در مسجد منجر به شکل‌گيري هويت اجتماعي آنان مي‌شود
سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی عنوان کرد؛

حضور نسل جوان در مسجد منجر به شکل‌گیری هویت اجتماعی آنان می‌شود

رضايي با اشاره به کارکردهاي تربيتي مسجد گفت: حضور نسل جوان در مسجد منجر به شکل‌گيري هويت اجتماعي آنان مي‌شود.
شناسه خبر : 40399 تاریخ انتشار : ۶ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۷:۳۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای( فهما) آذربایجان غربی، «محسن رضایی» امروز یکشنبه (6شهریور) در جلسه هم اندیشی با رابطین کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان  که با حضور حجت الاسلام والمسلمین «کمال‌الدین خداداده»، رییس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، «علیرضا نوروزی »مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان و رابطین کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار شد. گفت: مسجد به عنوان یک پایگاه عبادی و اجتماعی اگر با توجه به معیارهایی چون فعال بودن امام جماعت، استفاده از افراد فرهیخته به ایفای نقش در جامعه بپردازد با کارکردهای خاص خود می‌تواند تأثیر بسزایی در شکل‌گیری هویت اجتماعی نوجوانان و جوانان داشته باشد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی افزود: محدودیت در کار فرهنگی وجود ندارد و نمود کار فرهنگی باید در جامعه دیده شود.

 

رضایی با بیان اینکه ما باید فضای اعتماد را در خانواده ها ایجاد کنیم، گفت: حضور جوانان در مسجد از موضوعیتی ویژه برخوردار است چراکه جوانان آینده جامعه اسلامی را تشکیل می‌دهند. 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی افزود: انسانی که از اوایل کودکی و نوجوانی با مسجد آشنا شده باشد، شخصیتی با ابنتا به اصول مسجدي پیدا می‌کند. 

همچنین در ادامه حجت الاسلام و المسلمین خداداده نیز در این جلسه گفت: ظرفیت‌های تربیتی بسیاری در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد وجود دارد و استان آذربایجان غربی می تواند در زمینه بحث های تربیتی در سطح کشور به الگو تبدیل شود.

 

وی افزود: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا مشکلات کانون های فرهنگی و هنری مساجد حل شده و وضعیت بهتری پیش رو داشته باشند.

رییس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور  با بیان اینکه شعار دولت شعار بازگشت به مساجد است گفت: وجود کانون های فرهنگی هنری یک فرصت برای این بازگشت است.

گفتنی است؛ در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین کمال‌الدین خداداده، رییس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با رابطین کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی در راستای حل مشکلات آنها به گفتگو نشست.