آموزش خودآرایی بانوان به سبک اسلامی برای 30 هنرجوی مسجدی
آموزش خودآرايي بانوان به سبک اسلامي براي 30 هنرجوي مسجدي
ستاد فهمای آذربایجان غربی گزارش می دهد؛

آموزش خودآرایی بانوان به سبک اسلامی برای 30 هنرجوی مسجدی

« سميرا عباس‌زاده » رابط کانون ليلة القدر اروميه با هدف ترويج جايگاه آرايش وزينت زن در سبک زندگي اسلامي، فعاليت‌هاي مختلفي را در دستور کار خود قرار داده است.
شناسه خبر : 40073 تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۳۷

« سمیرا عباس‌زاده » در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)آذربایجان غربی ؛ با اشاره به فعالیت‌های خود در کانون در عرصه‌های مختلف گفت : یکی از ابعاد فطری بشری «حسن زیبایی دوستی» است، از این رو زینت همواره مورد توجه انسان ها بوده است. در سبک زندگی اسلامی مردان و زنان را به آراستگی و زیبایی، پاکیزگی و از طرفی به حفظ پوشش اسلامی و حجاب فرا می‌خواند . آنچه که در عرصه فعالیتهای مسجدی اهمیت دارد، آموزش جایگاه آرایش و زینت زن در سبک زندگی اسلامی است.

 

 وی با بیان اینکه با همکاری اهالی مسجد و کانون در سطح محله توانسته‌ام، آرایشگری به سبک اسلامی را در30 هنرجوی مسجدی آموزش دهم، افزود: در سبک زندگی اسلامی از طرفی بی‌توجهی به غریزه خودنمایی و تبرج برای زن زیان بخش بوده و از آن طرف، خودنمایی و تبرج بیش از اندازه و خارج از چارچوب حجاب نیز زیان بخش بوده و سلامت روانی زنان را به مخاطره می‌اندازد. لذا ذهن خود را معطوف به برنامه ریزی و فعالیت برای اقشار مختلف کردم تا از این مسیر افراد با سطح فرهنگ جداگانه و متفاوت از این برنامه ها استفاده کنند.

 

 رابطه کانون لیلة القدر ارومیه با اشاره به اینکه دیدگاه تحقیر آمیز مردم سبب بروز چالش‌های فراوان در برابر کارشان شده، افزود: من با مبارزه با این موضوع توانسته‌ام با پوشش و رعایت حجاب اسلامی شغل آرایشگری را هنر در بین هنرجویان رواج داده که از این طریق توانسته اند تعدادی از خانم ها امرار معاش کنند.

 

 این فعال مسجدی تصریح کرد: بسیاری از شرکت کنندگان در دوره آموزشی آرایشگری را اعضای کانون تشکیل می دهند، که با برگزاری این دوره ها منجر به کارآفرینی برای هنرجویان شده و اکنون بسیاری از شرکت کنندگان کسب درآمد دارند.

 

 گفتنی است رابط کانون لیلة القدر ارومیه با برگزاری کلاسهای تابستانی برای گروه های سنی کودک و نوجوان، جوان و حتی میانسال، توانسته دوره های خیاطی ، نقاشی، کلاس های قرآن برای کودکان و نوجوانان و بزرگسالان را در مسجد برگزار کند.