نشست مشترک رابطین کانون‌های مساجد شهرستان ارومیه با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی
نشست مشترک رابطين کانون‌هاي مساجد شهرستان اروميه با مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي
در راستای بزرگداشت دهه امامت و ولایت صورت پذیرفت؛

نشست مشترک رابطین کانون‌های مساجد شهرستان ارومیه با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

نشست هماهنگي رابطين کانون هاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان اروميه حول برنامه هاي رويداد چهارم فهما در اين شهرستان برگزار شد.
شناسه خبر : 39247 تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۵۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از آذربایجان غربی: نشست هماهنگی برنامه های رویداد چهارم فهما ،حول برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد آذربایجان غربی با حضور «علیرضا نوروزی» مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ،نمایندگان سازمان تبلیغات اسلامی ،آموزش و پرورش،سازمان ورزش و جوانان و رابطین شهرستان ارومیه در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

 

در این نشست«حجت الاسلام و المسلمین اباذر بیگی» اظهار کرد: در سطح استان آذربایجان غربی 57 رابط ودر شهرستان ارومیه 14 رابط با کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان همکاری مستمر دارند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی افزود: رابطین فهما با ایجاد نشست های توجیهی در خصوص طرح ملی رویداد « فهما »، سامانه بچه های مسجدی و نحوه امتیاز گیری سامانه اطلاعات کافی را بدست می آورند و این اطلاعات را به کانون های زیر مجموعه خود انتقال می دهند .

 

وی رابطین فهما را یاوران کانون های فرهنگی و هنری مساجد دانست و خاطر نشان کرد: میتوان با ایجاد تعامل و شبکه سازی گام های موثری را در راستای فعال تر کردن کانون ها در سطح کشور برداشت.

 

 وی ادامه داد: اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از ابتدای تیرماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت

 
بیگی با اشاره به اهداف رویداد چهارم فهما، بیان کرد: مهمترین اهداف این طرح جذب کودکان و نوجوانان به مساجد، تقویت و احیای کارکردها و نقش واقعی مساجد، ترویج معارف اسلامی و رشد استعدادهای نهفته کودکان و نوجوانان است

 

بیگی ادامه داد: بازدید و سرکشی از کانون ها از جمله فعالیت های مهم رابطین فهما است و با انجام این کار می توان در جهت رفع موانع موجود برای فعالیت های کانون ها اقدامات موثری انجام داد.

 

در ادامه این نشست رابطین شهرستان ارومیه در رابطه با مشکلات کانون ها و نبود زیر ساخت های مناسب جهت برگزاری برنامه های فرهنگی وهنری در کانون ها بحث و گفتگو کردند.

 

گفتنی است: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیرامون مسائل و مشکلات کانون ها که در این نشست  توسط مدیران مطرح گردید به اظهار نظر پرداختند و قول همکاری  ومساعدت مالی به مبلغ 15میلیون ریال برای فعالیت های  دهه امامت و ولایت به رایطین کانون های شهرستان ارومیه را دادند .