نشست گفتمان‌محور با موضوع «چالش‌های پیش روی ازدواج» در ستاد فهمای آذربایجان غربی برگزار شد
نشست گفتمان‌محور با موضوع «چالش‌هاي پيش روي ازدواج» در ستاد فهماي آذربايجان غربي برگزار شد
به مناسبت هفته ازدواج؛

نشست گفتمان‌محور با موضوع «چالش‌های پیش روی ازدواج» در ستاد فهمای آذربایجان غربی برگزار شد

در راستاي آگاهي‌بخشي به جوانان مسجدي، نشست گفتمان محور با موضوع « ازدواج »در ستاد کانونهاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان غربي برگزار شد.
شناسه خبر : 39085 تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۲۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از آذربایجان غربی: «حجت الاسلام بیگی» مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، روز چهارشنبه (15تیرماه) در نشست گفتمان محور با موضوعیت چالش‌های پیش روی ازدواج که در فرهنگسرای ارومیه با حضور مدیران کانون و جوانان مسجدی برگزار شد، گفت: پایبند بودن به سنت الهی ازدواج در منابع معتبر اسلامی چه در قرآن و چه روایت معصومین(ع) تاکید زیادی شده است. تکامل روحی، یافتن آرامش، عفاف و پاکدامنی از برکات سودمند ازدواج برای انسان است.

وی افزود: ازدواج در واقع يافتن نيمه دوم خويشتن است؛ انسان وقتی كامل می‌شود كه نيمه دوم خودش را پيدا كند، بسياری از اختلالات روحی و روانی به علت تنهايی است و ازسوی ديگر بسياری از موفقيت‌های زندگی انسان، بعد از ازدواج اتفاق می‌افتد و آن به خاطر آرامش و ثبات روحی و شخصیتی بعد از یک ازدواج موفق و اصولی است.

حجت الاسلام بیگی تصریح کرد: انگیزه اصلی گناهان و انحرافات اخلاقی و تربیتی، سه قوه شهویه، غضبیه و وهمیه است و این سه قوه در مرز تعدیل خود، در وجود انسان برای دفع مفاسد و جلب ارزش ها لازمند، و  نیروی غضب برای دفاع و مبارزه با تجاوزات بیگانه، نیروی شهوات در مسیر طبیعی برای بقای نسل و لذت ها و تفریحات سالم، و نیروی وهمیه برای کسب امور عادی در حدّ طبیعی لازم است.

این مقام مسئول گفت: انسان در طول زندگی نياز به يك همدم و مونس دارد، كسانی كه می‌خواهند زندگی تنهايی داشته باشند و ازدواج نكنند معمولاً دچار مشكلات متعددی خواهند شد که از جمله آنها اختلالات روحی و روانی است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به آثار اجتماعی و روان شناختی ازدواج، گفت: آرامش و امنیت خاطر، تولید نسل، سلامت و امنیت اجتماعی، تقویت و تثیبت صفات جنسی و رشد و شکوفایی  استعدادها از آثار اجتماعی ازدواج است.