برترین‌های استان آذربایجان غربی در فهما 1400 تجلیل شدند
برترين‌هاي استان آذربايجان غربي در فهما 1400 تجليل شدند

برترین‌های استان آذربایجان غربی در فهما 1400 تجلیل شدند

آيين تجليل از برترين‌هاي فهما ۱۴۰۰ و برگزيدگان پانزدهمين دوره از مسابقات قرآني مدهامتان در استان آذربايجان غربي برگزار شد.
شناسه خبر : 38421 تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۳۱

 به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) آذربایجان غربی: سومین رویداد ملی « فهما » به توان مردم ، با حضور مسئولان ، مدیران استانی و همچنین فعالان کانون های فرهنگی هنری دیروز (۳۰ خرداد ماه) در سالن همایش خانه مطبوعات برگزار شد.

 « علیرضا نوروزی » مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در این آیین، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد یک نقطه امید و اعتدالی برای امروز و هم آینده جامعه هستند.

 نوروزی افزود: مسجد یک سنگر است که شروع انقلاب با مساجد بود ، ما به عنوان سنگرداران این نظام باید از این سنگر های فرهنگی هنری که در دل مساجد شکل گرفتند حمایت کنیم ، باید مسئولیت سنگرداری را قدر بدانیم و باور کنیم که ما مدیران کانون سنگرداران این نظام هستیم .

 وی با بیان اینکه شناسایی نیازهای فرهنگی و دینی جامع وظیفه مهم کانون ها است، تصریح کرد: پس از شناسایی ذائقه مخاطب می توانیم ذائقه فعالیتی مساجد را تغییر دهیم، خلاصه کردن فعالیت مساجد با برنامه‌های چون سالگرد و رحلت ،کار درستی نیست و باید بار دیگر رویکرد اجتماعی و فرهنگی مساجد را تقویت کنیم. زیرا آینده فرزندان ما در گرو مسجد محوری است.

 

مشاور استاندار آذربایجان‌غربی در امور ایثارگران هم در این مراسم گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بستری مناسب برای فعالیت نسل جوان است.

«حجت الاسلام رحیم نیساری» با اشاره به سرود «سلام فرمانده» افزود: این سرود  که توسط جوانان خوانده شد در سطح جهانی و بین المللی پرآوازه شده و در مساجد نیز میتوانیم کارهای مشابه و ارزشی بسیاری را پایه گذاری کنیم.

وی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری بیش از بیش باید در زمینه اعتقادات تلاش کنند زیرا امروز دشمن ذهن جوانان را نشانه گرفته و تلاش می‌کند با آنتن ماهواره جوانان را از مسیر خود خارج کند.

مشاور استاندار آذربایجان‌غربی در امور ایثارگران افزود: در شرایطی که دشمنان تصور نمی‌کردند، تولید و پخش سرود سلام فرمانده آب پاکی به روی دست آنها ریخت چنانکه اعتراف کردند با ساخت انواع انیمیشن و فیلم تلاش کردیم ذهن جوانان را نشانه بگیریم ولی یک سرود همه چیز را بر هم زد.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان غربی هم در این مراسم ضمن قدرانی از حضور مسئولین  و فعالان کانون های فرهنگی هنری در آیین تجلیل، اظهار کرد: برای سومین بار متوالی آذربایجان‌غربی جزو برترین ها در رویداد ملی فهما  می‌شود و در سال ۹۸ نیز استان توانست عنوان برتر را کسب کند.

« حجت الاسلام بیگی» ادامه داد: در دوران کرونا و شرایط ناشی از آن هرگز فعالیت‌های فرهنگی هنری مساجد تعطیل نشد بلکه در بستر فضای مجازی به کار خود ادامه داد و هر مدیر کانون با باز کردن صفحه‌ای به فعالیت خود ادامه داد.

وی افزود: وجود کانون‌های فرهنگی مختلف در استان، پتانسیل بزرگی است و فعالان این کانون‌ها در حقیقت به جهاد تبیین پرداخته و در موضوعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام بیگی ادامه داد: در کانون مساجد اصناف مختلف را دور هم جمع کردیم تا از ظرفیت‌ها استفاده شود و این حرکت، گام موثری در جهت جهاد تبیین و حل بسیاری از مشکلات جامعه است.