پروژه ۱۵ ساله تالار مرکزی ارومیه، امروز به بهره برداری می رسد
پروژه ۱۵ ساله تالار مرکزي اروميه، امروز به بهره برداري مي رسد

پروژه ۱۵ ساله تالار مرکزی ارومیه، امروز به بهره برداری می رسد

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان غربي اظهار کرد: همزمان با بيست و يکمين سفر رئيس جمهور محترم به استان آذربايجان غربي، تالار مرکزي فرهنگ هنر اروميه در راستاي تحقق اهداف فرهنگي دولت مردمي ،امروز به طور رسمي افتتاح خواهد شد.
شناسه خبر : 37643 تاریخ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای( فهما)آذربایجان غربی: «علیرضا نوروزی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از افتتاح تالار مرکزی فرهنگ و هنر ارومیه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی فرهنگ و هنر استان آذربایجان غربی خبر داد و افزود: امروز جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه در راستای تحقق اهداف فرهنگی دولت مردمی تالار مرکزی ارومیه به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

 

 وی در ادامه افزود: فعالان فرهنگی و هنری استان در بخش های مختلف فرهنگی هنری با وجود ظرفیت‌های کم نظیر و هنرمندان بنام کشوری، سالهاست از نبود زیرساخت‌های لازم رنج مبرند و امیدواریم با افتتاح و بهره‌برداری این طرح ،کارهای فرهنگی فاخری در این استان فعلیت برسند.

 

ایشان افزود: در سطح شهر ارومیه تاکنون سالن هزار نفری برای فعالیت‌های مختلف به خصوص فرهنگی نداشته ایم و بدون شک این تالار یکی از طرح‌های فاخر فرهنگی استان و حتی منطقه به شمار می‌رود.

 

این مسئول با بیان انیکه در صورت بهره برداری،  تحول خوبی در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی خواهیم داشت، تصریح کرد: این تالار یک هزار و 120 نفر ظرفیت دارد.

 

نوروزی اضافه کرد: سالن تخصصی موسیقی با ظرفیت ۵۰۰ نفر، سه سالن پلاتو، گالرهای تجسمی، سالن روباز برای اجرای تئاتر خیابانی و اجراهای روباز و نیز استفاده به عنوان سینمای روباز با ظرفیت ۳۰۰ نفر به همراه ۱۰ کلاس برای برگزاری دوره‌های آموزشی و نیز تمرین از مزیت‌های این تالار مرکزی هستند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، این تالار را سرمایه‌ای بزرگ برای جامعه فرهنگی و هنری آذربایجان‌غربی دانست و گفت: بهره برداری از این تالار می‌تواند این استان را مرکز توجه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در منطقه، حتی کشورهای همجوار قرار دهد.

 

گفتنی است :تالار مرکزی ارومیه دارای زیربنای ۱۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع و مساحت زمین نیز ۱۲ هزار و ۳۴ متر مربع است، سالن همایش این تالار با گنجایش ۱۲۰۰ نفر در سه طبقه و با تفکیک ۶۰۰ نفر در طبقه اول، ۳۰۰ نفر طبقه دوم و ۲۰۰ نفر در طبقه سوم بوده و همچنین مجهز به سن متحرک و وی آی پی یا گنجایش ۵۰۰ نفر است.

این تالار با کاربری‌های مختلفی شامل نمایشنامه‌خوانی، سالن‌های گالری و نمایش و کارگاه‌های مختلف، پوشش‌دهنده مجموعه اصلی هستند و زیرزمین تالار به عنوان استفاده برای کارگاه‌های مختلف انتخاب شده است.