مدیر ستاد فهما و مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی دیدار کردند
مدير ستاد فهما و مدير کل آموزش و پرورش استان آذربايجان غربي ديدار کردند
با هدف گسترش همکاری‌های دوجانبه؛

مدیر ستاد فهما و مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی دیدار کردند

حجت الاسلام و المسلمين «اباذربيگي» مدير ستاد فهماي آذربايجان غربي با حضور در اداره کل آموزش و پرورش استان با هدف ايجاد همکاري هرچه بهتر فعاليت‌ها در اين استان و مناطق محروم با مديرکل آموزش و پرورش ديدار و گفتگو کرد.
شناسه خبر : 36929 تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۵۱

 به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای( فهما) آذربایجان غربی: طی دیدار حجت الاسلام «اباذر بیگی» با با «جواد جنگی» مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، ضمن تشریح فعالیت های ستاد فهما استان، نسبت به همکاری هرچه بیشتر بین کانون های مساجد و آموزش و پرورش تاکید شد.

 

حجت الاسلام بیگی در این دیدار طی سخنانی، ضمن تاکید نسبت به استفاده از ظرفیت های مساجد به عنوان مردمی‌ترین نهاد اظهار کرد: فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد، تعامل، همکاری و هم افزایی دستگاههای دولتی در اجرای برنامه‌های مساجد است.

 

مدیر ستاد فهما استان آذربایجان غربی در ادامه به تبیین جایگاه و نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد پرداخته و گزارشی از فعالیت‌های کانون های مساجد استان در سال‌های اخیر را ارائه کرد.

 

وی ضمن اشاره به فعالیت یک هزارو۳۵۲ کانون فرهنگی هنری در استان، از اجرای برنامه هایی نظیر، طرح پیوند سه میم (منزل، مدرسه، مسجد)،طرح ملی (سه‌شنبه‌های تکریم) طرح قرانی( تلاوت نور) به عنوان فعالیت های مشارکتی شاخص کانون های مساجد آذربایجان غربی یاد کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در ادامه اظهار کرد: در بیشتر مواقع، دانش‌آموزان در منزل با والدین همراه هستند. مدرسه نیز برای دانش‌آموزان به‌عنوان خانه دوم بوده و در مسجد هم با حضور مؤمنین فضای معنوی خاص حاکم  است؛ از سوی دیگر اقامه نماز در این مکان‌ها سبب می‌شود که دانش‌آموزان علاوه بر اجرای فرائض الهی، بُعد اجتماعی و مشارکتی خود را تقویت کنند و به این ترتیب آسیب‌های اجتماعی کمتری را در آینده شاهد باشیم.