دیدار نوروزی مدیر و کارکنان ستاد فهما آذربایجان غربی با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان
ديدار نوروزي مدير و کارکنان ستاد فهما آذربايجان غربي با مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان

دیدار نوروزی مدیر و کارکنان ستاد فهما آذربایجان غربی با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان

حجت الاسلام و المسلمين بيگي، مدير ستاد فهماي آذربايجان غربي به همراه کارکنان اين ستاد، با مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ديدار و گفتگو کرد.
شناسه خبر : 36584 تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۴۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) آذربایجان غربی: حجت الاسلام بیگی مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد ،در دیدار با (علیرضا نوروزی) مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در دومین روز کاری ۱۴۰۱، با تبریک عید نوروز و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی بنام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: این موضوع به صورت جدی و کامل مورد توجه و اهتمام تمامی همکاران و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد به صورت عملی قرار می‌گیرد.

 
وی در ادامه همچنین اظهار کرد: امسال به ادامه دار بودن دیدار چهره به چهره با مدیران کانون ها می توانیم مسائل مدیران کانون ها را بهتر درک کنیم ،از طرفی در بین بچه های مسجد بودن و تعامل و ارتباط نزدیک از آموزه‌های دینی نیز است.

 

 وی تصریح کرد: متاسفانه در سالهای اخیر شاهد افزایش فاصله بچه‌های مسجدی و مسجد بودیم، ولی ما وظیفه داریم که از نزدیک به درددل متولیان مسجد گوش داده و مشکلات آنها را از نزدیک مورد بررسی قرار دهیم.  

 

در این دیدار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ضمن تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان، اظهار داشت :یکی از توجهات حضرت مهدی عجل الله مساجد است، اگر انتظار یک وظیفه و افضل اعمال است و اگر انتظار یک رویکرد انفعالی نیست، بلکه یک راهبرد رو به جلو و پویا است و از سوی دیگر اگر فرج نیازمند تمهیداتی است، بر ماست که در تمهید آن دولت کریمه تلاش کنیم.

 

نوروزی  در خطاب به کارکنان و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد: صاحب مجموعه هستین که مراقب باشید، نام کانون های مساجد حفظ شود، کانون های فرهنگی هنری مساجد برگرفته از نام مسجد است و مسجد هم آمیخته از بحث دین و مهدویت می باشد و این مقدمه سازی ظهور  به عهده ما شیعیان، خصوصا متولیان مساجد نهاده شده است.  

 

وی با اشاره به اینکه، انتظار اینکه جامعه اسلامی به سوی مهدویت است و شکل جامعه اسلامی همان مساجد است، بیان کرد:  لازم است تمامی مشکلات را  از جان دل قبول کنیم و نشان دهیم که منتظر واقعی هستیم ،تمامی مشکلات را قبول و زمینه ظهور را فراهم کنیم، باید روشن‌ دلی و روشنفکری در مردم ایجاد کنیم.

 

در پایان این دیدار نوروزی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در پیام نوروزی ،با تاکید بر اینکه امید منشآ همه حرکت ها و پیشرفت‌ها است و هرچه میتوانید در مردم امید ایجاد کنید زیرا امید عامل مهم پیشرفت است، تصریح کرد: امسال با رویکرد کانونی جدید و با برنامه های خلاقانه، کانون ها طرح های خود را در سطح مسجد و منطقه با کیفیت خوبی انجام دهند تا جوانان بیشتری جذب مساجد شوند.