پیام تبریک امام جمعه شهرستان شوط به مناسبت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور
پيام تبريک امام جمعه شهرستان شوط به مناسبت 18 اسفند سالروز تاسيس کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد کشور

پیام تبریک امام جمعه شهرستان شوط به مناسبت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور

حجت الاسلام والمسلمين جباري با صدور پيامي سالروز تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور را به مدير،کارکنان و اهالي فرهنگ وهنر تبريک گفت.
شناسه خبر : 36084 تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۳۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) آذربایجان غربی:امام جمعه شهرستان شوط در پیامی، 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد را به مدیر ، کارکنان و همه اهالی فرهنگ و هنر اسلامی تبریک گفت.

 

 متن پیام ایشان به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحيم

"إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلَّا اللَّهَ ۖ فَعَسَىٰ أُولَٰئِكَ أَنْ يَكُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِينَ"  توبه/18

سلام علیکم

۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانونهای مساجد فرصتی است برای تجلیل و سپاس به همه آنهایی که خالصانه و بی ادعا همتی مثال زدنی در راستای رضای حق تعالی و برای پویای مساجد الله مصروف می دارند.

 

مساجد قلب تپنده جامعه اسلامی هستند که نقش آنها در رشد و بالندگی فرهنگ و تمدن اسلامی بر کسی پوشیده نیست.مساجد مرکز ثقل فعالیت های اجتماعی، مذهبی،اقتصادی ، و سیاسی هستند که روح تعهد و مسئولیت را در جامعه افزایش می دهند، مساجد پایگاهی برای تقویت آموزه های دینی و اعتقادی و کاهش آسیب ها و ناهنجاری هاست که باید از ظرفیت آن برای ارتقای سطح دینی و فرهنگی جامعه بهره برد.

 

لذا مسجد خانه خدا و شریف‏ترین مکان روی زمین، جایگاه مناسبی برای امر به معروف و نهی از منکر، حل مشکلات مسلمانان و آمادگی به منظور جهاد و مبارزه با دشمنان خدا و انسانیت است .

 

امروزه نقش پر رنگ کانون های فرهنگی و هنری مساجد را در پرورش جوانان و نوجوانان فرهنگی می توان مشاهده کرد. کانون های فرهنگی هنری مساجد از بدو تاسیس به برکت مسجد پناهگاه صدها هزار جوان هنرمند و فرهنگی شده است.

 

مردمی‌بودن، هدفمندی و انسجام از مهم‌ترین ویژگی‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که دستاوردها و موفقیت‌های فراوانی را در تمام حوزه ها به ارمغان آورده است، و آنچه بر شکوه و زیبایی این مجموعه افزوده است حضور هزاران جوانان متعهد و کارآمد است.

 

اینجانب سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد را به همه اهالی فرهنگ و هنر اسلامی تبریک می گویم و برای تمام افراد که به اعتلای فرهنگ مسجد اهتمام داشته اند آرزوی توفیق روزافزون و خیر دنیا و آخرت را مسئلت دارم .

 

جباری

امام جمعه شهرستان شوط