فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در برنامه زنده «سحریز خیر» تشریح شد
فعاليت‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در برنامه زنده «سحريز خير» تشريح شد
به مناسبت 18 اسفند و با حضور مدیر ستاد فهما استان آذربایجان غربی؛

فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در برنامه زنده «سحریز خیر» تشریح شد

مدير ستاد فهما استان آذربايجان غربي، به مناسبت ۱۸ اسفند سالروز تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور، در برنامه زنده تلويزيوني سحريز خير حضور يافت.
شناسه خبر : 35995 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۱۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) آذربایجان غربی:  حجت الاسلام «اباذر بیکی» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با حضور در برنامه «سحریز خیر» از سیمای استانی آذربایجان غربی به تشریح فعالیت های کانون های مساجد استان پرداخت.


وی  در ابتدای برنامه ضمن تبریک به مناسبت روز (۱۸ اسفند) به تمامی متولیان مسجد ،مدیران کانون ها و بچه‌های مسجدی .به تشریح خدمات و برنامه‌های این ستاد پرداخت.


حجت‌الاسلام بیگی بیان کرد: مساجد از ابتدای شکل‌گیری نظام اسلامی به‌عنوان اصلی‌ترین پایگاه اجتماعی مورد توجه و استفاده قرار گرفته و اتحاد و انسجام امت اسلامی از این مکان مقدس در اقصی ‌نقاط دنیا نشأت گرفته ‌است.


مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های کانون های مساجد استان، نوع فعالیت و نحوه اجرای آنها را در سومین رویداد ملی فهما تعریف شده است، بیان کرد: در سومین رویداد ملی فهما در بستر فضای مجازی و سایت بچه های مسجد، با سه شبستان فرهنگ و هنر و نوآوری و ۱۲ رواق کتاب، رسانه، نور، نمایش، ترنج، سرود، قلم، فیلم ،فناوری ،کارآفرینی و همدلی اجرا شد، که کانون ها گزارش عملکرد فعالیت های خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت کردند.


وی محوری‌ترین مساله در عرصه فعالیت های کانون های مساجد را تقویت روحیه مسجدی، خلاقیت و نوآوری در میان اعضای بچه های مسجد دانست و اضافه کرد: از جهت محتوایی نیز رسالت اصلی مدیران و رابطین کانون های مساجد گسترش  فرهنگ دینی و هنری بوده که باید در این رابطه نهایت تلاش خود را به کار گیرند.


مدیر ستاد فهما استان آذربایجان غربی بر ضرورت توجه به حضور جوانان در مساجد تأکید و اظهار کرد: باید زمینه حضور اقشار مختلف مردم در مساجد فراهم گردد و کارکرد مساجد به‌گونه‌ای تقویت شود که نیازهای مردم و محله در مسجد تأمین شود.


این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود افزود: وظیفه کانون‌های مساجد این است که در ایجاد نشاط، باورهای دینی و امیدآفرینی تلاش کنند که این مهم محقق نمی شود مگر آنکه (جهاد تبیینی) داشته باشیم و با توجه به توصیه رهبر انقلاب درباره اهمیت مسئله تبیین و وظیفه جوانان و نوجوانان که به معنای واقعی کلمه میوه  ملت‌ و امید آینده ی این کشور هستند عمل کنیم. در این بین هر کدام از این جوانان به عنوان یک وظیفه، مثل یک چراغ و نوری پیرامون خود را روشن کنند، مردم را آگاه سازند و امید ایجاد کنند.