بهره‌برداری از ظرفیت کانون‌های مساجد، راه حل موثری در کاهش معضلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است
بهره‌برداري از ظرفيت کانون‌هاي مساجد، راه حل موثري در کاهش معضلات فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي است
نماینده ولی فقیه در شهرستان خوی؛

بهره‌برداری از ظرفیت کانون‌های مساجد، راه حل موثری در کاهش معضلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است

حجت الاسلام و المسلمين قاسمخاني در خطبه هاي نماز جمعه با گراميداشت روز چهارشنبه « ۱۸ اسفند ماه» سالروز تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور، بيان کرد: يکي از مهمترين راه حل در کاهش معضلات فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي. فعال سازي مساجد و به ويژه استفاده از ظرفيت کانون هاي مساجد است.
شناسه خبر : 35680 تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۴۳

 به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) آذربایجان غربی: حجت الاسلام و المسلمین قاسمخاني، نماینده ولی فقیه در شهرستان خوی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن ۱۸ اسفند ماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار داشت: استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان در حوزه‌های مختلف، جهت همفکری در ارائه و راهکار برای کاهش معضلات فرهنگی و اجتماعی باید جزو  اولویت‌های مسئولان حوزه های فرهنگی و اجتماعی باشد.

 

 نماینده ولی فقیه در شهرستان خوی افزود: مهمترین راهکار برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی جوانان و نوجوانان جذب آنان در کانون های فرهنگی هنری مساجد است و باید از ظرفیت کانون های مساجد برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و کاهش معضلات فرهنگی اجتماعی استفاده کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین قاسمخانی تصریح کرد: جوانان به عنوان آینده‌سازان جامعه اسلامی از بزرگترین سرمایه های این کشور به شمار می‌روند و یکی از مکان‌هایی که می‌تواند شخصیت جوان را مطابق آموزه‌های دینی باور سازد مسجد است. کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نقش بسزایی در این زمینه دارد.

 

 امام جمعه خوی تاکید کرد: متولیان ، مسئولان امر، هیئت امنا و روحانیت مساجد در بحث فعال سازی کانون های فرهنگی هنری مساجد قدم عملی بردارند تا بتوان مساجد را پررنگ و پررونق نشان داد، جوانان و نوجوانان وارد مساجد بشوند تا کانون ها فرهنگی هنری ، محل تحولات اساسی در مسجد منطقه باشد.