گرامیداشت دهه فجر در آذربایجان غربی/ 10 تن از والدین شهدا در 10 شهرستان تجلیل می‌شوند
گراميداشت دهه فجر در آذربايجان غربي/ 10 تن از والدين شهدا در 10 شهرستان تجليل مي‌شوند
در نشست کمیته اجرایی مساجد آذربایجان غربی اعلام شد؛

گرامیداشت دهه فجر در آذربایجان غربی/ 10 تن از والدین شهدا در 10 شهرستان تجلیل می‌شوند

حجت الاسلام و المسلمين بيگي، با اشاره به برنامه‌هاي ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد استان آذربايجان غربي به مناسبت دهه فجر گفت: 10 تن از خانواده شهدا در 10 شهرستان در قالب اجراي برنامه‌اي با عنوان «باغبان لاله‌ها» تجليل مي‌شوند.
شناسه خبر : 34871 تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۳۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) آذربایجان غربی: نشست کمیته اجرایی مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی، چهارشنبه 13 بهمن ماه با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو این کمیته در محل ساختمان ستاد فهما استان، برگزار شد.


حجت‌الاسلام بیگی، در این نشست طی سخنانی با اشاره به اینکه؛ مسجد مرکز عبادت و تربیت معنوی و کانونی برای مقاومت در برابر استبداد و سلطه گران و قوای استکبار است، اظهار کرد: بر همین مبنا فریادها وخروش  نهضت اسلامی به طور مستقیم و غیرمستقیم از مساجد سرچشمه گرفت و منجر به وقوع انقلاب اسلامی شد.

 

مسئول کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر استان آذربایجان غربی افزود: دشمنان سعی دارند یاس و ناامیدی را  بین مردم گسترش دهند؛ پس ما باید با تلاش در قالب های مختلف فرهنگی هنری با دشمنان مقابله کنیم.

 

وی در ادامه به ارایه گزارشی از برنامه‌های ستاد فهما استان آذربایجان غربی در فجر چهل و سوم پرداخت و گفت: تجلیل از «باغبان لاله ها» در راستای اجرای برنامه‌های سه‌شنبه‌های تکریم و حضور و تجلیل از ۱۰ تن از والدین شهدا در هر شهرستان، هنر در روستا با رویکرد ۱۰ شب در 10 مسجد، اجرای جشن و تئاتر زنده در بین اهالی روستا با مضامین انقلابی و مسجدی، تبیین دستاوردهای انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب به همراه پرده‌خوانی و سخنرانی در مساجد استان. از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده از سوی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در ایام دهه فجر ۱۴۰۰ است.

 

حجت الاسلام بیگی ادامه داد: همچنین برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای تجسمی با مضامین انقلاب، معرفی کتاب و مسابقه کتابخوانی از «کتاب های انسان ۲۵۰ ساله و صعود ۴۰ ساله و آینده انقلاب اسلامی اثر شهید مطهری »، جشنواره بازی های ورزشی محلی با هدف احیای بازی ها و رسم های روستایی، بخش دیگری از فعالیت های ستاد فهما استان آذربایجان غربی به مناسبت دهه فجر است.

 

گفتنی است در ادامه این جلسه نمایندگان ادارات، سازمانها و نهادهای فرهنگی، گزارش کوتاهی از برنامه ها و فعالیت های حوزه  فعالیتی خود در راستای گرامیداشت انقلاب اسلامی در سطح مساجد استان پرداختند.